Fäller massor
Jag fäller otroliga mängder hår och har ganska risigt hår och är lite orolig. Tänker när det gäller hundarna och hästarna så har dom ju sina fällperioder, men om dom har risig päls och fäller extremt mycket därimellan så kan det ju bero på magen.
Jag har alltid haft ganska risigt hår, blir lätt kluvet och frissigt och ser ganska ofta ledset ut. Fäller har jag alltid gjort en del, har ganska tjockt och mycket hår. Men jag har aldrig fällt så mycket som jag gjort dom sista åren.
Så, ni som kan det här med hår, vad tror ni kan vara fel?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Vad använder du för produkter i håret? Många schampon och produkter innehåller ju skadliga ämnen som sliter på håret.
Äter du bra, kanske du har någon brist? Mår du bra i övrigt?
#1 Har provat massa olika sorter. Allt från ica basic till fina produkter från salonger osv. Men märker också att håret lätt blir fett och stripigt om jag använder samma produkter hela tiden.
Ja jag är nog snarare inne på om det är någon brist på något. Det var därför jag drog parallellen till djuren. Men frågan är vad. Har ätit B-vitamintillskott men inte sett någon förbättring. Vad kan det annars vara?
Bra och bra, jag mår väl inte särskilt perfekt. Men kan väl egentligen inte klaga så värst mycket. Har problem med ledvärk. Har haft problem med stress tidigare, men inte längre. Men känns inte riktigt som om det är något sånt som hänger ihop med håret, men man ska ju såklart aldrig säga aldrig.
#2 Har du testat Balsammetoden också?
Järnbrist kan ge håravfall, även problem med sköldkörteln.
C- och E-vitamin sägs också vara bra för håret och mot håravfall.
#3 Japp.. Har testat det mesta, utan vidare resultat. Tror som sagt inte det är fel på utsidan, tror det är något fel på insidan.
Attans, den där sköldkörteln… Visserligen så låter det inte som den när man läser på 1177.se, men jag har ofta fått höra om den då jag påpekat andra problem jag har. Kanske ska göra en allmän hälsokoll…