Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1582 ggr
michaela.com
0

directions eller manicpanic?

hej! jag har nyss köpt en Manic Panic färg i cotton candy pink och den funkade inte på mitt blonda hår jag tror den har gått ut eller något jag ska köpa hot hot pink i Directions imorgon efter skolan men jag är lite osäker på hur man gör. :) om ni vet kan ni skriva hur ni brukar göra och hur man gör. för den som sålde det till mig hade själv inte testat någon av dom

IzaEleonora
0

beror helt på vilken färg du vill ha ;O 

Hade rosa hår i två år och då jag testade cotton candy pink gillade jag den inte alls då den va så rinnig och fick fläckar som var ofärgad i håret.

Men vill du ha mer mörk och stark rosa eller mer pastell?

[Victoria93]
0

va, jag tycker Manic Panic cotton cady pink är superbra! Färgar mitt vita hår till en jättefi ljusrosa!

IzaEleonora
0

#2 jaha :O personligen var det den värsta färgen jag använt och hade mitt hår rosa i tre år och tyckte den täckte dåligt och försvann mycket snabbare än någon annan färg ;O

[Victoria93]
0

#3 kanske beror på hur man tar hand om håret? Jag tvättar bara hårbotten med Balsam 2ggr i veckan och mitt hår är sönderblekt..:3

[134643]
0

Jag har bara använt Manic's Färger, och jag älskar dem! Man kan blanda dem med varandra och med inpackning och annat häftigt ju haha. Nej men jag gillar verkligen Manic, men jag har inte använt Directions så jag kan inte jämföra dem. Det håller rätt bra i mitt hår också, dock så har jag inte testat cotton candy pink :3

Det jag gör är helt enkelt att tvätta håret, fast inte använda Balsam. Ha i hårfärgen jag vill ha jämt över hela håret. Sätter en plastpåse över huvudet, virar runt en handduk och blåser med hårtork i en halvtimme eller så. Sen sköljer jag håret (i kallt vatten!) och tvätta det som vanligt. 

Sen är det viktigt hur du duschar håret, så sällan som möjligt också ;3