Tovigt hår
Hej! Jag är nöjd med mitt hår men en sak förstör det! Jag måste borsta en gång i timmen för att jag inte ska se ut som ett troll. Jag använder JANE HELLEN. Har. Ni något tips på schampo/balsam som skulle kunna fungera bättre?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag hade hår som tovade sig på 5 sekunder kändes det som…
Jag började med att klippa upp det och tunna ut det, för att göra det tja, tunnare. Sen blev jag väldigt noga med HUR jag tvättar det.
Schampoo i hårbotten, skölj. Shchampoo i hårbotten, skölj. Balsam i längderna och skölj ur. Jag tvättar också håret med kallt vatten då det "stänger" håret. Jag har en inpackning en gång i veckan, och efter att jag har sköljt ur inpackningen så tar jag Balsam i längderna och sköljer. Jag har inte valt schampoo/balsam med omsorg utan så länge som det är för färgat hår (jag har blått/lila hår) så duger det för mig.
Det här har hjälpt mig något enormt, men jag vet inte ifall det kanske finns något superknep som jag inte kommit på än. Jag tror i alla fall att det som hjälper mest är att tunna ut/klippa upp håret :)
#1 tack
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!