Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 5803 ggr
[LinneaSwensson]
0

Microringar som lossnar?

Hej!
Hittade den här sidan och tänkte passa på att ställa en fråga.
För en vecka sedan satte jag i hårförlängning hos frisören (microringar), hon sa att det fanns en storlek mindre på microringar än vad jag hade köpt som man brukar använda på sidorna då det är mindre hår där, men hon sa att det funkade lika bra med dom jag hade och nu har 5 stycken slingor ramlat av :S Så min fråga är gjorde hon ett dåligt jobb? Eller är det normalt? 
Är inte så kul att spendera 2000 på det och sen ramlar det av efter en vecka.
(Visste inte vilken grupp jag skulle välja så ändra gärna om det är fel)

[LinneaSwensson]
0

Seriöst, är det ingen här som vet om det är normalt att microringarna lossnar?

AkaiTsuki
1

Har ingen aning, dock anser jag att du bör gå och prata med din frisör

//Joanna

[LinneaSwensson]
0

#2 jag har försökt tidigare (då det uppstår problem typ varje gång jag går dit) men hon säger bara att jag ska boka dit så vi kan fixa det, känns nästan som att hon gör fel med flit så att jag måste komma dit igen och spendera ännu mer pengar där haha. Därför frågar jag hellre här :)

[Kittypurrpurr]
0

Hon måste ju klämt åt micro ringarna för löst.

Djurälskaren87
4

lossnar de redan efter en vecka så borde hon sätta fast dom som lossnat gratis! det gör många seriösa frisören om det bara gått så kort tid!

jag har kerainwx och jag har tappat sju slingor på två månader… så fem på en vecka.. nja…

[LinneaSwensson]
0

#4-5 Aa, okej! tack så mycket :)

mongoberta
0

Första veckorna tappar man normalt upp till 10 slingor..
Av egen erfarenhet så sitter microringar sämst.. Jag har provat keratin, tejp och microringar. Kommer aldrig mer ha microringar :P

[LinneaSwensson]
0

#7 aha oj så många :o Nej jag funderar på att prova nånting annat men jag vet inte vilket som sitter bäst, man vill ju att det ska hålla så länge som möjligt. 
Det kommer ut en ny metod nästa år med bomulls-snören som verkar ganska bra som jag hade tänkt testa men tills dess så tänker jag nog använda vanliga clips eller nått :P

Djurälskaren87
0

keratinvax är bäst enligt mig:) sliter inte å ditt egNA HÅR LIKA mycket samt att de sitter bättre och synns mindre:)

[LinneaSwensson]
0

#9 Okej! kanske ska testa det, tack för tipset! :)

mongoberta
0

Tejp är kanonbra! Köper man ett bra tejphår så kan man ha de i upp till ett år, man flyttar lätt upp det när de har växt lite bara emellanåt :) Skonsammast också för den delen :)

[LinneaSwensson]
0

#11 Det låter kanonbra! :o Använder man olika sorts slingor till microringar, tejp och keratin? :)

-Idaoh-
0

jag har kört på microringar bra många gånger och tycker de sitter bäst , man får gå igenom håret en gång i veckan och klämma till de som sitter lite löst så de håller :) aldrig tappat en slinga då jag är väldigt noga med att de ska klara lite slit och drag . man kan gå igenom håret medans man endå borstar igenom sen känner man ifall en slinga börjar ge med sig och då¨är de bara ta fram tången och göra ett snabbt nyp .

sen får man tänka på att olika metoder passar för olika hårtyper . Mitt hår passar microringar perfekt , sen kanske ditt passar bättre med keratin .. de gäller att prova sig fram :)

vad gäller din upplevelse på salong så har hon inte klämt till riktigt så de suttit , utan klämt till och sen har ringen öppnat sig lite och glidigt , sen ifall de kommer Balsam på fästet går det ännu lättare att få de att glida ur :)

mongoberta
0

Ja tejp köper man i trens, klipper till i olika längder och tejpar fast, keratin är färdiga slingor med små "keratin-naglar" på. Kika en på exempelvis rapunzelofsweden.se på de olika håren :)

#13 Der stämmer nog de du säger, jag har väldigt glatt och glansigt hår så microringarna åker ur en efter en..

-Idaoh-
0

#14 precis , har man för glansigt/fett hår så glider microringarna lättare då de har ett silikonskydd innanför metallringen , så microringar passar mer för de som har torrt hår :)

[LinneaSwensson]
0

Jag kollade på det här med tejp, är inte det som clip-on fast man sätter fast det med tejp? Kan man ha det i hela tiden eller tar man av det och sätter dit det osv, finns inga bra förklaringar på nätet så det skulle vara trevligt om nån kunde förklara för jag fattar verkligen ingenting haha 🤪

mongoberta
1

Man har det i hela tiden, clips har även mycket bredare träns än tejp, om de sätts i rätt.. Man ska klippa ganska smala sjok av tränset :) Man tar inte av de hur som helst utan behöver helst en lösningsvätska precis som till keratin. Fördelen med tejp är att du bara köper ny tejp och byter ut den befintliga, supersmidigt!

[LinneaSwensson]
0

#17 ahaa, okej! :)