Hjälp med lockning av hår
Hej!
Nu behöver jag all er hjälp om hår, jag har aldrig varit en tjej som varit speciellt intresserad av hår, frisyrer och produkter.
Jag ska på bal och vill ha mitt hår lockat och utsläppt. Dock har jag aldrig lockat mitt hår och har ingen aning om vad som behövs. Så hur ska jag gå tillväga? vad ska jag göra innan, när ska jag tvätta håret, hur ska jag göra efter med fön, torkning, vad ska jag ha i för produkter innan och efter för att det ska hålla och få volym?
Det beror på vilka slags lockar du vill ha! :) Korkskruvar? Lösa lockar?
#1 Haha ja du ser ju redan där :p ingen koll från min sida! Jag ska googla runt lite och hitta en bild så återkommer jag :)
Det finns massor med guider på Youtube om man söker på "Curls tutorial" och liknande. Finns så mycket att det kan vara lite svårt att hitta rätt ibland!
Men, kanske att du har en kompis eller släkting som är duktig på att fixa med hår och t ex har en Locktång? Isåfall kanske hen kan visa dig!
Om inte finns det som sagt massa andra tekniker med papiljotter och liknande, men man brukar få öva lite för att få det bra! Jättebra om du Länkar en bild så är det lättare att säga. Lättare att ge tips också om du beskriver vilken typ av hår du har, hur långt/tjockt etc. :)
Utöver tipsen ovan, t ex. om att kolla youtubetutorials; så vill jag bara på minna om att övning ger färdighet! Så se till att vara ute i god tid så du hinner öva många gånger innan det är dags på riktigt! 🙂