Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 8476 ggr
[cantgiveher10]
11

plötsligt lockigt hår.

hej, någon som varit med om att ert hår blivit lockigt?
jag hade rakt hår som barn med någon enstaka lock i bakhuvudet.

nu har hela mitt hår blivit lockigt och det blir bara lockigare med tiden, har fått riktiga korkskruvar..
varför?

tack på förhand.

nlinds
1

Jag hade spikrakt hår när jag var 4-12 år gammal, sen fick jag jätte lockigt hår. Det hade och göra med hormonerna, att komma in i puberteten. Håret förändras massvis. Är man tjej och blir gravid så är det heller inte helt ovanligt att håret blir förändrat.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Novelia
0

Jag hade lite vågigt när jag var yngre. Nu är det riktiga Sex-and-the-city-carrie lockar/krull som kommit fram. Dock plattar jag det oftast. Det blev sådär överdrivet lockigt senaste 2-3 åren. Ingen aning om varför dock..

I have no sympathy for people without empathy

KesoMonstret
0

Hade vågor i håret bär jag gik i 6:an. Men efter det växt lite mer för svann dem.

Nelliie
0

Hade också spikrakt hår som liten men har suuuper lockigt idag, konstigt!

[Victoria93]
0

Har typ alltid haft samma vågiga/lockiga hår…önskat mitt blivit rakt :( Så i princip borde håret kunna ändra form om man typ äter p-piller?? (har inte hänt mig men undrar…skulle i så fall kunna tänka mig att pröva en annan sort för att få rakare XP)

Crest
0

Hade rakt hår (inte helt rakt, självfall men inte mer än så) fram tills jag var ungefär 12… Sen började det bli mer lockigt och är det fortfarande. Inte superlockigt, men fortfarande mycket korkskruvar osv. Samma sak för både min pappa och farfar.

Sofianli
0

Fick vågigt hår efter graviditeten. Jätte fult då halva är rakt och halva vågigt :-S

dyoxide
0

Tvärt om för mig, hade riktigt lockigt när jag var yngre, upp till runt 5-6an kanske, och då menar jag RIKTIGT lockigt, nu är det nästan rakt… o.O någon sorts vågigt typ. Är dock fortfarande lite lockigt dagen efter jag tvättat det och innan jag borstar det.