Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4918 ggr
[Chanen]
0

Bleka färgat hår?

Hej! Jag färgade (tonade) håret första gången för ca ett halvår sedan och har sedan dess färgat det tre gånger. Mitt hår är brunt och lite rött som speciellt kommer fram i solen. Nu vill jag ha lila hår och måste bleka det först. Hur farligt är det? Kan mitt hår typ trilla av?:P Har läst att det är helt ofarligt till obehandlat men jag har ju "behandlat" hår eftersom att jag har färgat det. Har sett många andra som har blekt sitt färgade hår men ja.. Undrar ändå:) Kan jag bleka det eller blir mitt hår typ helt förstört då?

Calcifer
0

Det beror helt på ditt hår. Jag har blekt både färgat och ofärgat hår utan problem. Visst att det blir gult oftast och ju mörkare färg man startar med desto mer måste man bleka det. Men för mig har det alltid gått bra.

Min syster däremot fick grönt hår när hon blekte färgat hår.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Chanen]
0

Okej. Jag har ju då rätt mörkt hår.. Bryr mig inte så mycket om ifall det blir missfärgat eftersom att jag sen ska färga det lila efteråt. Vill bara att håret blir ljusare liksom,det behöver inte bli någon jämnblind färg;)

Calcifer
0

Nja, fast ska du färga det en annan färg vill du ha det relativt jämt. Annars kommer det inte vara jämnlila efteråt.

[Chanen]
0

Haha ojuste! xP Hehe,lika smart som vanligt..:P Jo,asså jag vill ju inte att det typ blir jätteljust i hårbotten och mörkblont i topparna liksom,men lite olika färg gör väl inte jättemycket? Eller?:/

Calcifer
0

#4 Det kommer bli jätteljust i hårbotten och mörkare/orange i topparna.

Clementinbarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blekt svart hår 2 gånger, orange Henna färgat hår, rött hår 2 gånger osv och det har gått bra för mig iaf!
Klart att håret kan bli lite slitet längst ner och att det blir orangeaktigt, måste dock inte bli jätteorange!
Om man vill kan man lika gärna använda en avfärgning, håret blir orange av det också så är ju ingen större skillnad. 😛

Själv så har jag haft lila och färgade då lila ovanpå gult överhår och grönt underhår, blev mörklila först och sen tillsammans med lila färgbomb så blev de lila/rosa 😃

Blekte även min kompis röd/svarta hår och gjorde de lila nyligen och hon blev jättenöjd 😊

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[Chanen]
0

Okej,tack så mycket! Mitt hår är inte så slitet,förutom i topparna men det blir det ju vare sig man färgar eller inte!;)