Balsammetoden - Urtekram?
Hur är det med Urtekrams Aloe Vera Balsam, det sägs vara godkänt men det innehåller cocamidopropyl betaine, är detta ämne skadligt/uttorkande?
Följer med här..
Vad jag förstått verkar det vara så att ingrediensen kan vara allergiframkallande och ge hudproblem, men några sådana problem är jag inte orolig över utan undrar om ingrediensen kan ha någon negativ inverkan på håret?
Jag använder just nu det balsamet, och måste säga att jag inte gillar det, mitt hår är torrare och mycket mer chaosartat i jämförelse med det förra balsamet jag använde, därför vill jag se om det finns något i ingredienserna som är problemet..
Jag vet inte om det är godkänt eller inte men jag använder det som tvättbalsam och är supernöjd! Mitt hår mår jätte bra och min hårbotten mår mycket bättre sedan jag började använda det. Det fungerade inte som vårdande Balsam för mig, men det gör nästan ingenting:P
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#4 Så det funkar för dig och blir inte dåligt? Jag testade det som tvättbalsam idag, fungerade utan problem, frågan är ju då hur det fungerar i längden.
#5 Jag har använt urtekram i sex månader och aloe vera balsamet i ca tre månader utan några problem. Som sagt så mår både hår och hårbotten super på mig😃 Har testat flera av deras Balsam och aloe vera balsamet är vad min hårbotten förälskade sig i😉
Jag ställde samma fråga på lockig.se och fick som svar att det inte är ett skadligt ämne på håret på något sätt.
#7 Då hade mitt hår och hårbotten rätt då:P