Gå till frisören eller inte?
Vill ha långt hår, har kort hår - usch!
Ska jag gå till frisören då och då eller bara låta det växa?
Har extremt tjockt hår kan jag tillägga
Om du vill ha längre hår skall du klippa dig så sällan som möjligt, börja vårda håret, sluta med skadliga och uttorkande produkter, använd inte hårfön, värmetänger och liknande, massera hårbotten o.s.v. Så du inte behöver klippa dig så ofta.
Har iprincip slutat platta mitt hår helt och hållet, enstaka tillfällen jag plattar mitt hår! Har väldigt lockigt hår också!
Låter alltid mitt hår självtorka och masserar hårbotten med vårdande Olja varje dag, och använder ibland morrocan oil som styling och framförallt innan jag plattar håret lite lite Olja som värmeskydd..
Ca 7 veckor sen jag klippte mig nu så har tänkt vänta ett bra tag till!
Om håret växer ca 1 cm i månaden så skulle det vara helt absurt klippa sig typ var 6e,7e,8e vecka då de oftast klipper mer än det växt..
Borde räcka klippa sig ca 3 gånger om året kanske?
#2 Så länge håret inte är slitet behöver man ju inte klippa sig, sedan jag började vårda mitt hår ordentligt har jag inte klippt mig på många månader, har helt slutat att klippa mig hos frisör, mellan varven kollar jag igenom om jag ser några enstaka kluvna toppar och klipper bort dem själv.
3 - jag pluggar till frisör på gymnasiet Men bara gått där 1 vecka Men så småningom kanske jag kan klippa mig själv Det är att jag har så satans tjockt hår Mitt hår är tjockt som ull typ
hur ofta man klipper beror ju på hur slitet hår man har, mitt rekord är lite över 1 år men då fick jag toppa bort 12 cm (mitt hår växer snabbt så det var ändå längre än ett år tidigare). Men eftersom håret såg fräshare ut såg det ändå lika långt ut som tidigare.
Nuförtiden klipper jag mig 1-3 ggr/år (och min man klipper mig inte en frisör)
l'm back