Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 5964 ggr
Haztparken
0

Kluvna toppar

Hej!

Jag har aldrig förstått det här med kluvna toppar :p jag vet ju vad det innebär och är å så (typ) men jag ser det inte?

Jag ser ju om någon har ett väldigt frissigt hår men då är det ju rent allmänt men jag kan ikke se några kluvna toppar! :o

Hur ser dom ut? Jag tycker att mina toppar ser likadana alltid, både nu när det var längesen jag klippte mig och när jag är nyklippt :s

Tänkte att det kunde vara ett bra sätt att hålla reda på när håret behöver klippas men jag ser det bara inte haha :p

Kan tilläggas att jag har hår till strax under bysten och vill ha längre och vill därför inte klippa det för ofta men vill samtidigt inte att det ska vara slitet och så.

Hjälp tack! :)

Haztparken
0

#1 tack men jag har provat att googla men ser antingen bara helt frissigt hår eller "normalt", inte det jag är ute efter :/

[Teddies matte]
0

#2 Men på många bilder visas ju kluvna toppar, ex här; http://www.titos.se/wp-content/uploads/2009/03/kluvna.jpg

Kluvna toppar delar sig; http://hlena.webblogg.se/images/2010/hair_84451947.jpg

Haztparken
0

#3 jaha! Ja det är det jag inte riktigt fattat hur det ser ut :p men då borde håret på första länken vara rätt så slitet, eller?

[Teddies matte]
0

#4 Ja, det är väldigt slitet.

Haztparken
0

#5 okej så om håret börjar spreta så börjar det bli slitet? För mitt hår lever rövare dagligen och det gillar att spreta lite sådär även när det är nyklippt så det blir ju lite svårt för mig att gå efter det när jag vill se om det är slitet (om det inte är väldigt mycket då)..

[Teddies matte]
0

#6 Om topparna börjar klyva sig är det slitet, det är bara att kolla in hårstråna.

Haztparken
0

#7 så spreta åt olika håll är inte samma som att det klyver sig?

[Teddies matte]
0

#8 Det behöver det nödvändigtvis inte vara. Att det klyver sig betyder ju att stråna delar sig, precis som du ser på den andra bilden.

Haztparken
0

#9 Hmm okej jag tror att jag börjar förstå! Väldigt snällt av dig att förklara för mig :)