Hår förstört
Jag blekte för första gången mitt hår (och sedan dess aldrig ens färgat om) Var tvungen att klippa av 17cm, så gjorde det. Nu efter bara en månad har det blivit slitet i längden igen. Det är som två stora tovor på sidorna av huvudet som aldrig går att borsta ut. Och "tovan" börjar precis där utväxten skiljer sig från det blekta. Och har jätte ont vid nacken där den sitter för har stått och försökt reda ut den vilket gjorde att jag slet på stråna från rötterna. Antar att jag blir tvungen att klippa av ytterligare 1dm eller så. Snart ett år sedan jag fick håret blekt. Tror inte frissören var så värst kunnig för det gjorde ont när hon sköljde ut det i KOKHETT vatten och slet och redde ut håret och det tog runt 5h totalt. Och så gissa priset? 2300kr… Vadfan asså. Hade jättelångt och tjockt hår innan. Det kanske var ganska trassligt men det gick att reda ut på morgonen. Nu så får jag börja om med samma längd man hade som 4-åring.. Vad kan ni ge för tips? Jag gör redan det mesta man kan tänka sig för håret
Vad gör du just nu då?
Kör du Balsammetoden? Testat kokosolja?
Kör på BM med ACV, gjort det i strax 2månader. Som Schampoo tar jag ett utan någora skadlga eller buildup ämnen, märket är Uttekram. Har testat olivolja i det förslutna men det gjorde håret jätte trassligt och svagt så att det kändes sol nån drog av mitt hår i duschen. Seda så har jag klippt det nästan varje månad sedan april för det var första gången jag klippte det efter blekningen i nov 2012. Sen dess har jag behövt klippa bort mer gång på gång.
Låter som att ditt hår behöver proteiner av något slag…
~mikkan
Jag tycker verkligen att du ska uppsöka en riktigt bra frisör och rådfråga denna. Du har testat med diverse metoder hemma utan resultat, någon utbildad (och kunnig!) borde kunna hjälpa dig gå vidare med resultat, så att du slipper sitta med 2 cm långt hår sedan.
Vi kan ge dig massor med generella tips, men det är allt. Vi har inte sett ditt hår och en minoritet här är utbildade.
För mig gör håroljor mirakel, men då har jag bara lite slitet hår. Klipper håret var sjätte månad, använder en hårturban och försöker till största delen reda ut håret med fingrarna framför kam.