När är hennan "färdig"?
Jag färgade mitt hår med Henna för första gången idag. Tanken var att det skulle bli kopparrött, istället blev det nästan vinrött. Nu vet jag att det tar några dagar innan färgen är helt färdig, kommer det att blekna lite inom den närmsta veckan? Eller brukar den göra det? Det är visserligen ganska läckert med så rött hår, även om jag ville ha det mer ginger.
Jag har haft Henna och jag minns att färgen ändrades men minns inte exakt hur lång tid det tog. Men vet att jag läst att dom första 2 dagarna är det bra om man inte tvättar håret eftersom att det då typ reagerar med syret och kan då få en annan ton på håret, bli mörkare eller ljusare osv. Så låt håret vara åtminstone 2 dagar från att du färgat det så får du se vad det blir för skillnad! :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Ah… Finns det något sätt att bleka ner det lite grann om det fortsätter vara vinrött? Citron, bikarbonat?
Inte en aning :o men jag tyckte mitt hår blev lite ljusare med tiden hela tiden och smälte ihop bra med utväxten som kom med tiden också! Så låt det gå ett tag innan du avgör om du gillar de eller inte :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor