Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 21057 ggr
Lynxkissen
2013-02-21 22:24
0

Färgbomb?

Om man använder färgbomb för att få (i mitt fall den röda) färgen att hålla bättre, hur länge låter ni den sitta i? Hur ofta ska den användas? Hur används dem?

Om man inte använder färgbomb- finns det andra knep att bevara färgen länge? Har hört något om att blanda ut toningen med shampo?

Tack!

TezzD
2013-02-21 22:27
0

Aldrig användt och har ingen erfarenhet av färgbomb, men det du kan göra är att köpa en speciell toning hos närmsta frisör mrd butik, Wella har ett utbud av flera olika  nyanser av pigment, detta kan du använda när du tvättar håret och tar endast några droppar i schampot. Gå till närmsta salong o rådfråga vad som passar just ditt hår :) 

Mvh Tezz

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Autodidakt
2013-02-22 10:41
0

Jag har använt "Revlon professional 500 nutri color creme - purple red".

Om det är en sådan färgbomb du menar? Den gör jag såhär med: Först tvättar håret med schampoo, sedan handdukstorkar lagom mycket ;). Sen på med plasthandskar och i med färgen i håret. Efter de slänger jag på en systembolaget påse över huvudet följt av en handduk. Låter de sitta i 30-60 minuter, beroende på hur ivrig jag är. Och sen sköljer ur. Ibland har jag använt schampoo för att få ur det, syns ingen större skillnad, men det blir bättre ;) Sedan Balsam för färgat hår. 

Mitt behöver jag förnya ca var 3:e vecka, men det är väll olika beroende på hårkvalité. Röd färg är ju alltid lurig eftersom den förlorar sin styrka ganska fort men sitter i med pigment i all evighet…

:)

Den man bäddar med får ligga.

Lynxkissen
2013-02-22 17:09
0

#2 Ja det var sådan jag menade :) Tack så mycket för ditt svar, så det gör ingenting att man har i det länge? :)

Autodidakt
2013-02-22 17:41
0

Nej, grejen att det finns en max gräns på tiden hur länge man ska ha i de är inte att de är farligt eller sliter. Utan då har de nått sin maxstyrka och gör sedan inte längre någon effekt, så om man har i 1 timma eller 4 ger samma resultat :)

Den man bäddar med får ligga.

Gasoline
2013-09-22 18:35
0

Får jag fråga vad en färgbomb är för något? Är det hårfärg?

TezzD
2013-09-22 20:04
0

#5 Enklast förklarat. En Färgbomb är en inpackning med färgpigment för att fräscha upp den färg man redan har 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Gasoline
2013-09-22 21:12
1

#6 tack för infon, äntligen vet jag vad det är :-D Försökte googla men fick inte fram så mycke information och de flesta resultat ledde hit (hår ifokus) eller till sidor som säljer detta.