Hjälp med hårfärg!
Hejsan alla! Jag har färgat mitt hår under några år nu och vet inte riktigt hur jag ska göra.. Jag har naturligt blont hår och har några gånger försökt få tillbaka det så, utan att lyckas så bra 😛 Så jag har alltid gått tillbaka till brunt, vilket jag faktiskt trivs bra i. I våras gjorde jag ett nytt misslyckat försökt, så det slutade med att jag färgade mörkblont istället (bilden ner till höger). Nu har håret solblekts och ser ut som på stora bilden, gillar det verkligen inte, alldeles guldigt och konstigt.. Vad tycker ni, ska jag köra på brunt igen? Och isf, mörkt eller ljust? Eller är det någon annan färg ni tror jag skulle passa i? 🙂
Tacksam för svar! (Hade inte så bra bilder tyvärr, ni får stå ut 😉)
/Sofia
Tycker du passade jättebra i mörkbrunt!
#1 Tack! Jo, jag trivs väldigt bra i det, så funderar på att färga det igen 🙂
/Sofia
Jag tycker också att du passar bättre i det mörka håret. :)
Jag är själv ganska ljust blond, men trivs bra mycket bättre i mörkt hår. Har just nu brunsvart, men funderar på att ljusa upp det iaf några nyanser då utväxten är så tydlig mot det mörka. :P
Jag tyckte att det ljusa bruna på nedre högerbilden var fantastiskt vackert, ser väldigt naturligt ut! Det guldiga blonda är också en fin färg men det är nog att det inte passar perfekt till din hudton, kanske? Gissar att det skulle passa bättre med en kallare blond ton om du skulle vilja fortsätta vara ljushårig.
Dock om du är trött på att färga skulle jag satsat på en färg som är så nära din naturliga som möjligt för inte behöva färga mer sen =)
#3 #4 Tack för tipsen, får och fundera över hur jag ska göra ;)
/Sofia