Era bästa hårprodukter?
Jag vill gärna ha tips på bra hårprodukter, allt ifrån vårdprodukter till stylingprodukter!
Så langa era tips nu! 😃
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Det enda jag använder är Kokosolja, riktigt bra!
#1 Hur gör du med det? Jag har provat, men vet inte om jag märkte någon direkt skillnad.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#2 Använder det i topparna i fuktigt hår, efter jag duschat och också någon/några gånger utöver det. Mitt hår blir friskare och ser bättre ut av detta. Man kan ju även använda det som inpackning.
#3 Jag har använt det som inpackning. Blir det inte oljigt i topparna?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#4 Inte egentligen, det torkar ju, blir fint och glansigt, tar man för mycket och för högt upp kan det se lite fett ut men jag använder det bara i topparna.
#5 Ska testa, tack!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#6 Testade kokosolja i topparna i handdukstorkat hår, sen blåste jag det halvtorrt. En liten del smälte ihop och ramlade av, så det var dumt!
Men jäklar vad lent och fint det blev, så tack för tipset! Det ska jag definitivt fortsätta använda, utan hårtork dock 😉
Sabina
www.anibaz.blogg.se
var kan man köpa kokosolja?
jag brukar använda lanza serum i topparna och tigi bed head som värmeskydd
#8 Jag köpte min på en hälsokostaffär.
Morrocan Oil Vet inte hur det stavas :D
#10 Använder du det som inpackning eller hur gör du?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag brukar ta en droppe innan jag plattar håret(när jag plattar det)då masserar jag in det i hårbotten och ut i topparna, sen gör jag likadant efter jag plattat håret, när jag inte plattar det tar jag en droppe och masserar in i hårbotten och ut i topparna! Med en droppe menar jag en pump! Men den är dyr! Håret får en helt ny glans, jag hade frissigt och livlöst hår, nu har det glans och är lent! Mycket tack vare morrocan oil då det började bli bättre o bättre sen jag började använda det! Värme verktyg som hårfön,platttång,locktång använder jag ibland bara numera, förrut varje dag, nu kanske varannan dag i genomsnitt och bara det ar gjort att mitt hår fått bättre kvalité!
12 funkar den för löshår?
13 - Jag tror att den borde funka för löshår, eller beror nog på vilken sort av löshår! Googla eller något, jag har aldrig haft löshår så vet inte faktiskt!
#12 Blir det inte flottigt när man har det i hårbotten? Och blir inte oljan väldigt varm när man plattar håret med oljan i? När jag testade kokosolja i längderna och sen skulle blåsa håret så smälte en liten bit ihop och ramlade av nämligen. 😛
Sabina
www.anibaz.blogg.se
15 - nej det brukar det inte bli när jag har det, man tar så lite.. Man tar der i hårbotten för att få oljan jämnare fördelad i hela håret och inte bara på ett ställe!
#16 Okej, värt att testa. Använder nu kokosolja. Vart köper du?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
http://www.lyko.se/sv/artiklar/varumarken/moroccanoil/moroccanoil.html 100 ml kostar 339 Men man tar Völdigt lite, man pumpar en gång
Läste nu om det och morrocan oil är helt perfekta oljan för löshår
Jag har väldigt platt hår så Balsammetoden funkar tyvärr inte så jättebra för mig, men jag skulle nog säga att kokosolja och min garnier respons hårinpackning (körsbär eller vad den nu doftar ._.) är det bästa som finns. Anledningen är att moroccanoil innehåller Silikoner som lägger sig som en hinna på håret, så därför föredrar jag att inte använda något med Silikoner i över huvudtaget. (:
Min arganolja från Lee Stafford, omg vad bra den är!