Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1895 ggr
lilla jag
0

Jag vill byta stil!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är en tjej på 13 år och har mellan långt afrekanskt hår. Min mamma ska färga mitt hår idag, (Till svart) Och jag vill lixom byta stil på mitt hår! Jag vill inte ha jätte kort men jag vill klippa håret så jag ser annelunda ut FunderarJag vill ha något som passar mig! Och då undrar jag om ni kan hjälpa mig! vad skulle jag passa i? Jag är en tjej som gillar det lite tuff stilen och vill inte vara söt! Jag vill ha något som skulle passa min stil lite bätre, vad tycker ni? SkrattarHär har ni en bild på mig?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en till bild SkrattarFast de röda slingorna har jag inte längre! Men ni kanske ser mitt ansikte bätre på denna bild?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Mooniq
1

Klart man vill byta stil ibland. Jag vill ändå säga att den frisyren du har är jättefin - jag hade superkrulligt hår när jag var yngre och hade liknande frisyr med färglada hårband. 🙂 man är ju aldrig helt nöjd, liksom….

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

lilla jag
0

Ne precis, men kan någon ge lite tips?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Mooniq
3

svårt att ge tips, men behåll ansiktet öppet och rent - dumt att skymma det med tex lugg. 

Låt din mamma trixa med lite uppsättningar, du har ett ansikte som passar med lite stramt uppsatt hår. Knut eller svinrygg - nu är du ung men låt henne visa dig - rätt kul. Knut uppepå huvudet (tex med kinapinnar) är lite mera ungdomligt och kul, knut i nacken mer elegant och vuxet.

De röda slingorna är jättesnygga! Varm fin ton som går bra ihop med din hudfärg. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mimmulih
2

jag tycker du ska klippa en sidecut! de skulle se supercoolt ut på dej o passa jättebra! du har annars väldigt fint hår! :)

[Victoria93]
1

Tycker inte du ska klippa kort…lockigt hår som är kort kan vara väldigt jobbigt att fixa (jag har långt ifrån dina lockar och mitt hår var jobbigt att fixa när det var kort). Tycker du kan göra en sidecut som #5 säger om du vill ha en "tuffare" stil.

askan
0

Sidecut tror jag också på, eller nån typ av mohawk! Blir både tufft och kan se elegant ut om man vill. Sen tyckte jag att slingorna var supersnygg färg på, häftigt att lägga in en avvikande färg =)

Om du söker på youtube på "Faux Mohawk" finns det en massa tutorials på hur man gör fejk-mohawk-uppsättningar, det kan du ju testa för att se om du passar i det =) Jag tycker att det ser stencoolt ut på folk med hår som liknar ditt!

[MissCassandra]
0

Sidecut tror jag på om du vill ha kvar lite längder Jag skulle annars säga att jag tror absolut att du skulle bära upp en kort frisyr! Jag har lockigt hår sjölv, inte så lockigt som dig, långt ifrån, men jag tycker det är jobbigt fixa det med kort hår.. När jag hade längre hår, aldrig haft långt långt,,. Men typ mellan öronen och axlarna stannade det som längst typ och då var det mycket lättare att fixa med fast jag hade mer lockar då! Så kort hår skulle nog vara snyggt på dig men var beredd på få arbeta med håret mycket varje dag