skonsamma hårfärger
Vill ha tips på färg eller toning som är lite skonsammare. Gillar inte min naturliga hårfärg men vill inte slita allt för mycket på håret. Någon som tips?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag har hört att hennafärgning sliter mindre på håret än en massa kemiska produkter🙂! Dock vet jag inte riktigt själv då jag aldrig färgat året själv.
Henna vill jag inte ha.. :) Tänkte på om tex casting creme glosseller olia är skonsammare än andra?
Eller sliter alla lika mycket?
Olia innehåller ju inte amoniak så det är ju ett plus. Den ska även innehålla mycket Olja vilket namnet skvallrar om. Jag har testat den och jag blev väldigt nöjd. Om man ska färga med en permanent hårfärg så skulle jag nog satsa på den!
#4 har den några nackdelar som inte andra har istället? :)
Inte vad jag vet! Den är så pass ny så än har jag inte läst något. För mitt hår funkade den fint och jag upplevde inte att håret blev torrt utan tvärt om! :)
Hur är det med intensiv toningar. Tänkte på tex loreal paris casting créme gloss. Är det ett skonsammare alternativ?
casting creme gloss är en favorit , älskar produkten ! (vet ej ifall den är skonsam) fast alla toningar är väl skonsammare än permanent ;)
Måste bara säga att jag färgade med Olia sist och jag är SUPERnöjd. Bästa färgen någonsin. Håret kändes inte det minsta torrt efteråt, som det brukar göra direkt efter färgning, och luktade inte nyfärgat heller. Färgen blev snygg och håller bra.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
jag skulle inte rekomendera olia, mitt hår blev torrt och färgen höll inte någe länge alls
#10 Då har vi helt olika erfarenheter… Min färg har hållit väldigt bra (har svårfärgat hår) och efteråt kändes kvalitén som innan jag färgade vilket det aldrig gör annars.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
eller helt enkelt bara olika hår :)
jag färgade med den typ plommon färgade, som hade fin färg i ca två veckor,
håret blev glansigt, men det blev alldeles torrt
Jag färgade mitt går med Olia i början av sommaren och blev riktigt besviken.
Visst, mitt hår kändes kanske bättre, men färgen blev ojämn och höll inte alls.
Jag färgar ju också mitt hår väldigt rött, så Olia kanske är bra när det gäller andra Färger.
Blev bara väldigt besviken då den dessutom kostade ungefär dubbelt så mycket som min vanliga hårfärg…
Det blir inte olia i alla fall.
Jag har ingen aning om det finns någon hårfärg som faktiskt sliter mindre på håret.
Jag väljer "Schwartz Kopf brilliant diamond gloss", eftersom att jag då kan välja bort att färga med ämnen som ska göra håret "diamond glossy", alltså en massa dåliga ämnen som inte är bra för håret. (Det är nämligen en lite droppformad sak med någon form av Olja med i paketet som man ska blanda i färgen, som jag då inte har med i blandningen. Den innehåller en massa skit.)
Du kan förövrigt bara ta en titt på innehållsförteckningen på undersidan av paketet för att undvika ämnen som inte är bra för håret, men jag tror att det är väldigt svårt att hitta en färg som inte innehåller dåliga ämnen, om du nu inte vill använda Henna.
Har använt Olia ett par gånger jag också och kommer fortsätta med det, fungerar bra, håller länge och håret känns bra efteråt, inte det minsta torrt.
Jag har använt casting creme gloss ett x-antal gånger och jag tycker de fungerar superbra! men jag vet inte om de är mer skonsamma, det är ju meningen att vara det men intensivtoning är ändå intensivtoning så att såå mycket bättre tror jag de inte är för håret, men vist varför inte prova! :) riktiga toningar som man kan köpa hos en frisör eller specialbutiker sliter egenligen inte alls, de är som ett färgbalsam bara , men då färgar de lätt av sig och stänker rätt mycket istället :)