Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 923 ggr
Prior
0

Extensions - hur/var? KAN INGET!

Hej!

Jag hade tänkt göra en ordentlig hårförlängning nu.
Men det är flera saker jag funderar på. Bland annat:

1. Ska jag köpa hårförlängningen först, innan jag går till frisören?
Eller har frisören hår på lager?

2. Blev ert hår väldigt förstört?

3. Var hittar jag en riktigt bra frisör? Jag rör mig mycket i landet, så jag är nog rätt flexibel. Men helst i någonstans mellan typ Kalmar och Stockholm, hehe.

Håre bra!

[Älskamig]
0

Min syrra gjorde en rejäl hårförlängning. Hennes hår klarade inte det tillslut, så hon började tappa STORA (då menar jag verkligen STORA) mängder hår… Så hon fick ta bort det. 
Hade hon gått till sin riktiga frisör, så hade han inte satt i det i hennes hår, men han var borta de dagarna.

rebeckanystrom-
0

Allt beror på hur du sätter in håret och vad som funkar för dig.

Jag har haft inne extensions nu 3 gånger och sista gången satsade jag på en lite dyrare salong och resultatet blev 10000gånger bättre! Men då gick jag först på en konsultation så hon kunde se vilka hårfärger hon skulle beställa in, sen någon vecka senare satte jag in håret. Hon använde sig av rapunzels hår och jag är super nöjd med det! De flesta sätter i runt 100 slingor, jag har i 120 just nu.

Sätts håret i på rätt sätt och tas ut på rätt sätt så blir skadan minimal på håret! Så det gäller att gå till någon som kan sin sak.

http://jasmineshair.se, har hört att de ska vara bra. Finns i Stockholm.

Nelliie
0

Du kan välja själv om du vill köpa eget hår eller inte.

Jag har haft extensions i mitt hår i flera år nu, sätter i själv och hos frisör. Har just nu i min sista omgång är tänkt sedan ska jag försöka låta håret bara va. Sköter du håret rätt sliter det inte, alla hårtyper kan det inte va extensions i. Men blir det isatt rätt och skött så ska det inte vara några problem! Och ha i det i absolut max 3 månader.

-Idaoh-
0

vissa som sätter i brukar säga att man ska använda deras hår som de har , för annars kan de inte garantera att håret blir bra , så fråga först och köp sen ifall den personen sätter i medköpt hår :)