Hur länge håller mörk toning?
Jag är naturligt guldblond (har dock blekta toppar då jag brukade vara platinablond). Är supersugen på att testa en annan hårfärg nu till hösten/vintern, typ en mörkare rödbrun nyans - som denna: http://images.bidorbuy.co.za/user_images/467/735467_110602141908_article-1206145-05FE4335000005DC-292_306x423.jpg eller denna: http://salonstylepins.com/files/2013/02/1112820.jpg
Går det att få så mörkt hår genom endast toning? Jag vet att toningar inte håller mer än några veckor, men jag antar att färgen inte helt försvinner när det tonas så mörkt? Någon som har erfarenhet av detta? 🙂
Dagens hårfärger är ju såpass bra att du borde kunna få ett ok resultat. Blir det inte tillräckligt mörkt kan du tona igen med samma färg.
#1 Det låter bra :) Försvinner färgen helt efter ett tag, eller kommer man alltid att ha en mörkare ton än normalt efteråt?
för mig har toning inte försvunnit helt, men jag har haft blekt hår innan jag tonade och då är hårstråna mer porösa och suger åt sig mer av färgen. Vet inte hur det är annars.
Min kompis är blond, och tonade sitt hår till brunt och färgen hade försvunnit helt efter lite mer än ett halvår! Tycker att den mörka färgen försvinner rätt snabbt, men sen håller håret sig ljus brunt/rött ett långt tag! Beror väll antagligen på hårtyp och sådär :)
#3 Jag tonade i en kopparblond (snarare ljusbrun) färg förut och den höll i sig riktigt länge, speciellt i de blonderade partierna, så ja.. det sitter nog längre i blekt hår.
#4 Ah, men det låter i alla fall bra att det gick ur! För mig för det inget om det blir ljusare efter ett tag, för jag kommer säkert att tröttna på mörkt hår 😛 Men annars kan man nog säkert slinga det ljusare.
Någon som har tips på en bra toning i hårfärgen jag är ute efter?
Röda toner brukar också vara de som sitter i längst. Så om du väljer en kall brun färg utan röda toner i går det troligen ur fortare än en mer rödbrun färg.
Jag hade tänkt mig L'oreal casting creme gloss in 550 Mahogany, men eftersom jag är blond, borde jag ta en mörkare nyans?
Jag är också guldblond och tonade mörkt brunt för några år sedan, det funkade bra men tog otroligt lång tid innan precis all färg var borta. Tror det tog runt 7-8 månader innan jag var tillbaka till min vanliga hårfärg så jag lade i blonda slingor för att det skulle gå fortare.
#8 Oj det var länge! :O
#9 Jag tonade i L'oréal casting creme gloss kopparblond förut och den tvättades ur efter bara någon vecka (dock var det på mestadels blonderat hår då). Men just mörkbrunt verkar sätta sig riktigt bra i håret av vad jag har läst.
#10 Kan tillägga att mitt hår var helt ofärgat innan 🙂