Tips till "sydeuropeiskt" hår?
Hej! Jag har alltid problem att hitta produkter som är bra för mitt hår då nästan alla jag sett är avsett för skandinaviskt hår, och att de inte ska tynga ner. Jag har förstått att jag har sydeuropesiskt hår, lockigt/vågigt, extremt mycket hår på skallen, samtidigt som hårstråna är jättetjocka i sig. Så då förstår ni att FRISS är en självklarhet för mig, och inte lite friss heller. Det lägger sig aldrig. Jag brukar få platta håret 2-3 gånger om när jag fixar håret för att det ska vara så slätt som möjligt. Det blir rakt, men inte utan friss eller dyl. Finns det några produkter som är gjorda för att tynga ner? Och annat än skandinaviskt hår? Det hittar man inte ute i butikerna iallafall… :/
Putt?
Åh. jag har samma problem, så jag följer tråden och hoppas på svar :)
En dum fråga kanske, Men har du frågat din frisör?
Jag vet inte hur de funkat men ett som sägs vara bra är aussieschampot. Och moroccanoil schampot har jag också hört bra om. Som sagt så vet jag inte hur de skulle funka på ditt hår, har inte testat själv..
Hoppas annars någon annan kan ge dig svar :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 Absolut. Många förstår inte ens vilket problem jag pratar om, medans de andra säger att det är svårt att få tag på, och de vet inte vars jag ska få tag på det.
Jag amnvändner oljor och återfuktande produkter med Olja i hela tiden, så det som finns på marknaden i våra butiker är inget nytt för mig. :)
#4 Okej. Synd att inte ens frisörer kan ge dig ett bra svar.
Det finns en sida som heter lockigt.se eller något. Har du kollat in den? :P Eller rent ut googlat din fråga? :P
Om jag kommer på något eller får svar från någon annan så skickar jag till dig :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#4 Haha ohja! Det vet jag absolut. Men det är produkterna som inte riktigt hjälper mig. Som sagt är alla anpassade efter skandinaviskt hår.
Jag har svårt att få något svar någonstans ifrån så… Det är produkter anpassat för annat hår jag behöver helt enkelt! Men lätt var det inte att få tag på. Hemskt gärna, tack!