Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 15337 ggr
zuperzero
0

Vart köper man bästa löshåret?

Hej!

Jag har nyss satt i löshår från rapunzel. Det är väl helt ok, men tycker att hårstråna känns overkliga. de är så himla tjocka och separerar sig, så att om man t.ex. har tofs så ligger inte alla hårstrån tillsammans, det ser inte lika fint ut då.

Vad tycker ni, vilket löshår är allra bäst? Jag skulle vilja ha lite finare hårstrån nästa gång jag köper.

Motivera gärna varför det är bäst!

Tacksam för alla svar!

Wellcraft
0

Undrar samma sak

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

mandariiin
0

Jag köper alltid från rapunzel och hänvisar även mina kunder att köpa från dom. Upplever du att håret hänger i slingor så är det troligtvis för lite hår. och har du köpt deras standard hår så kommer det från asien, och dom har tjockare hårstrån än oss. det finns europeiskt hår att beställa.

-Idaoh-
0

#2 Hur menar du att de lägger sig i slingor ?

Varje gång jag haft clips/hår ifrån rapunzel så har håret liksom delat på sig och de ser ut som dreads fast inte toviga , vet inte hur jag ska förklara .. är det det du menar ?

zuperzero
0

#2. Ja, precis. Jag tycker absolut inte att håret är dålig kvalitet eller något sånt, bara olikt mitt eget. :) men det känns lite bättre och naturligare nu när jag klippt av det 10 cm också, innan tyckte jag att det var i väger hela tiden haha. :) får se om det håller sig fint också.

zuperzero
0

#2 Vet du om deras européiska hår är bättre? Trasslar mindre, har tunnare hårstrån m.m.? har också funderat på euro so cap!

Asuna
0

Jag köper alltid mitt löshår från Luxy hair. har prövat Rapunzel men var inte helt nöjd med det.

mandariiin
0

oj, jag är lite långsam på att svara då jag inte är inne här så ofta. vill ni ha snabba svar så är det enklare att skicka mail till mej

lia@mandariiin.com

deras europeiska hår är super fint! väldigt likt våra egna hår. däremot så är det tunnare hårstrån, så det är lite skörare. men så länge man sköter det som man ska så funkar det håret jätte bra.

som frisör utgår man ofta från att man borde klippa nästan 10cm mer än vad kunden vill i extensions. just pga att få det att se mer naturligt ut. och många kunder får en "lyrisk" känsla när deras hår är långt, så de blundar för hur det verkligen ser ut.

att clipsen blir icke tovig dreads förstår jag inte riktigt hur du menar tyvärr….

-Idaoh-
0

#7 menar att ifall man inte borstar så noga hela tiden och sen drar fingrarna igenom håret så blir håret liksom till hår korvar eller va man ska säga , att håret sugs ihop och bildar några stripor som hänger ner ifrån tränset . Får nog leta upp en bild på mitt gamla löshår hemma så kan ja lägga upp :)

Nelliie
1

Köper alltid från rapunzel eller så tar frisören hem från ett annat ställe jag inte minns namnet på. Jag har faktiskt hört vissa blivit missnöjda med sitt hår från rapunzel men för mig har det alltid funkat! 

Och visst är det så med långt hår överlag, att det blir lätt risigt och så, så det tror jag inte beror på att det just är rapunzel hår.

Silkeslock
0

Hey! Lite seg men jag kan varmt rekommendera www.divinehairsweden.se !

Både syrran och jag behövde löshår till en gemensam vänninas bröllop(juli). Vi letade runt mycket och hade både erfarenhet av löshår från luxy hair, foxylocks, rapunzel och tajmahal. Vi kände att vi ville prova något nytt och då hittade vi www.divinehairsweden.se

Deras kundservice är GULD VÄRD  De gjorde verkligen allt för att vi skulle vara nöjda med vårt köp. Syrran köpte deras clip-on set och  jag köpte deras virgin remy löshår, vilket visade sig vara det bästa hår jag någonsin haft! Sååååå jävla mjukt,lent och trasselfritt. Det enda "negativa" med divine hair är att de endast är en onlinebutik så man måste hitta någon som kan sätta i håret:P XD

Jag tror att man måste göra sin research innan man köper hår, kanske kan du kontakta säljaren först för att få ett intryck men också svar på frågor. Men för att hitta bra kvalité måste man ibland chansa och inte endast följa strömmen och köpa det alla andra gör. Vem vet, kanske finns något ännu bättre som inte är lika känt? :)