Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 1202 ggr
[MajaWrangstadh]
0

Moringa oil produkt?

Jag har använt den här http://www.matrix.com/our-products/haircare/biolage/exquisiteoil/exquisiteoil-replenishing-treatment produkten i ett par veckor nu och det har hittills fungerat bra. Vad tror ni om den? Någon annan som har den? Kommer det fungera i längden? Det är alltså ett serum som man lägger i topparna antingen efter man har duschat eller i torrt hår, gjort på moringa oil.

[MajaWrangstadh]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kass bild men man ser kanske lite i alla fall!

[Teddies matte]
0

Den innehåller Silikoner, även kanske något annat skadligt.

Inte något jag själv skulle använda, jag använder helt vanlig, naturlig kokosolja i topparna, fungerar utmärkt, skadar inte håret på något sätt som ex. Silikoner gör.

[MajaWrangstadh]
0

#2 Kokosolja från mataffären typ? Fungerar det bra?

[Teddies matte]
0

#3 Kokosoljan har jag köpt från en hälsokostaffär, tror inte kokosolja finns i vanlig affär, bara kokosfett.

Den fungerar väldigt bra.

[MajaWrangstadh]
0

#4 Okej, tack! Det ska jag kolla på. Det tynger inte ner eller så?

[Teddies matte]
0

#5 Den skall inte användas i hårbotten eller för högt upp(om man inte använder den som hårinpackning förstås), då blir det lätt väldigt flottigt som med andra oljor, men i topparna fungerar det bra.

arandeira
1

#1 jag skulle inte heller använda den eftersom den innehåller Silikoner. Om mitt hår är väldigt torrt brukar jag krama in mandelolja i topparna, funkar super :)