Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 781 ggr
[MajaWrangstadh]
0

Tappar hår med BM?

Jag körde på Balsammetoden innan men det fungerade aldrig riktigt, jag tappade jättemycket hår under tvätten (man gnuggar ju lite extra liksom). Jag använde antingen Body Shop eller Syoss (no silicone etc.) Balsam. Just nu har jag slutat med både Balsammetoden och silikonfritt och kör med Schwarzkopf Ultimate Repair istället vilket jag upplever fungerar bättre?! Någon som haft liknande problem?

[Teddies matte]
0

Gnuggar man på fel sätt tappar man säkert hår. Det är mer massage av hårbotten det skall vara, inte något hårt gnuggande.

fidojunior
2

Jag tappar ganska mycket hår när jag tvättar håret men tänker man efter så är det egentligen inte mycket. Man tappar ca 100 hårstrån/per dag och jag tvättar håret max 2 gånger/veckan plus att jag inte kammar mitt lockiga hår så många av hårstråna som tappas sitter kvar i mitt hår tills jag tvättar det. :)

Tappar du mycket hår även i normal fall, utanför duschen? Så länge du inte märker att håret har blivit mycket tunnare och det bara sker under själva tvättningen så skulle inte jag oroa mig.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg