blev för rött..
Idag färgade jag håret hos frisören. Hade ganska så orange/blont/koppar hår. Jag valde ut en färg som heter ljus hasselblond och på hårbiten var färgen ljusbrun som lätt skiftade mot en ganska så mätt färg. Vi färgade håret och när jag satt där (det var lite halvtaskigt ljus där , måste jag erkänna så såg färgen jättebra ut. Tyvärr när jag kom hem och tittade i ljuset är det rött. Det blev alltså helt annorlunda mot det jag hade tänkt. Min pappa hade pekat ut det innan, men han ser alltid dåligt så jag brydde mig inte.
Problemet är att jag inte har råd att gå till frissan och bleka och fäga om det. Vill inte ha det mörkare eftersom att jag för två månader sedan blekte det fyra gånger för att sedan få det misslyckat (då det blev kopparfärgat).
Är det någon idé att bleka det hemma eller kommer det bli orange? Kan tillägga att jag vill ha det askblont (för jag är trött efter alla misslyckade färgningar) :)
Eftersom du färgade his frisören, så kan du alltid gå tillbaka och klaga. Då brukar de flesta frisörer föra om det gratis.
Sen måste man tänka på att färg blir olika i olika ljus! Solljus är bäst för att se hur färgen verkligen ser ut :)
Hade förut en färg som var rött i ett ljus, lila i ett annat, svart i ett annat och o solljus var det en rödlila färg som det var menat att vara :)
Men som hon sade om det inte blev det resultat du var ute efter ring tillbaka, frisörer gör oftast hellre om det gratis än att få ett dåligt rykte :)
Färga det grönt, tvätta ur och blek lätt :) Kanske lite extremt, annars tycker jag du ska gå och klaga hos frisören :)