Från urblekt rött till turkost.
För ca två månader sedan färgade jag mitt hår rött och sen blektes det ur ganska rejält medan jag jobbade så nu har jag någon orange/rosa/blond nyans i hela håret och har planer på att färga det turkost för första gången. Så nu behöver jag lite hjälp att hitta vilken blekning jag skall använda för att få en så blond nyans som möjligt och så man bara behöver bleka en gång. Tack på förhand!
Är nog rädd att det inte kommer räcka att bleka bara 1 gång, ditt hår kommer inte bli tillräckligt ljust och tillräckligt "vitt".
Och blir håret inte tillräckligt "vitt" och ist är lite orangeaktigt så är de stor risk att den turkosa färgen tyvärr kommer bli grön 😮
Men jag kör alltid på Mood Extra ultrablond och tycker att den är bra!
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#1 Jo, bär jag funderade över det så tänkte jag att det troligtvis skulle vara omöjligt med att bleka bara en gång! Men jag får göra det en gång denna veckan och en nästa vecka :) Hur länge "bör" man vänta mellan?
#2 Det beror lite på vilken kvalitet du har på ditt hår just nu, men vänta iaf en vecka emellan så blir det nog bra! Om inte annat så kan du ju känna efter när du blekt första omgången och se hur håret känns då. 🙂
#3 Tack så mycket! Köpte blekning idag så ska börja snart och vänts och se ett tag :)
#4 Åh spännande! 😃
Lägg gärna upp bilder på hur det blev sen!
#5 Det ska jag göra! :D
Har glömt lite att lägga upp hur det blev men har blekt två gånger och faktiskt ganska nöjd med resultatet. Problemet är nu att jag inte vet om jag vill färga det turkost 😕Så jag behöver gärna hjälp! Kommer lägga upp bilden på hur det är nu, dock nyvaken bild och inte precis den bästa, och även lite andra på olika Färger jag har haft.
Hjälp mig gärna då jag verkligen har ingen aning om vad jag vill ha för färg!
Testa turkost du! 🙂
Jag älskar Färger och har testat alla hårfärger utan just någon blå färg.
Blå färg går ur snabbt om du sen skulle vilja ha något annat 🙂
Annars tycker jag att det röda passade dig riktigt bra!
#10 Tack! Så svårt att välja! Vill stå ut lite när skolan börjar och skrämma bort de som börjar 1an men min syster kommer hem snart (hon bor inte hemma längre) och orkar inte med ett nytt föredrag och skratt 😕 Men ska fundera lite mer! Hade varit skönt med en färg som går ut ganska snabbt 🙂
#11 Äsch, skit i din syster om det nu är hon som skrattar åt dig!
Hon är säkert bara avundsjuk på att du vågar och inte hon! 🙂
#12 Kanske jag som är lite feg också :/ Men tror du verkligen det skulle passa? 😃
Jag har verkligen bestämt mig nu! Det blir turkost! Frågan är nu bara vilken färg jag ska köpa…kom på det nu XD
Äsch, de är bara att göra de liksom! Det är ju inte direkt världens undergång 😉
Här kan du klicka på olika sorters blåa av olika märken och se bilder på andra människors resultat! http://www.hairdyegallery.co.uk/Gallery-brand.html
Hoppas det blir lite lättare att välja rätt blå med hjälp av den länken! 😃
Ja, för funderade på om jag skulle ta något åt de mer blåa hållet 😃
Royal Blue var snygg! Och det blir ju nästan turkost när det tvättas ut!
Tänkte köpa Manic Panic imorgon då det är den enda som säljs i stan. Men har hört bra från den från en person så hoppas på bästa resultat 😃
#17 Låter bra 😃
Glöm inte bort att visa resultatet sen bara! Är nyfiken!
#18 Det ska jag absolut inte glömma av! Ska bort hela dagen imorgon men blir att färga på kvällen och på onsdag börjar skolan. Åhh längtar till turkost hår! :D
Hur har det gått? :D
Färgade det idag! HELT UNDERBART! Är så nöjd 😂Jag får lägga upp bild imorgon för ser ut som fan just nu haha! Så imorgon efter kl 3 så laddas det upp en bild förhoppningsvis!
Förlåt att jag har varit lite seg!
Låter ju bra! :D Jg inväntar nu en bild!
OMG vad snyggt det blev! 😮
//Elina ♥
#25 Tack så mycket! 😃
Blev asbra ju! :D De var ett bra val att färga de blått tillslut ;)
#27 Tack! :D Färgade det turkost så det är lite grönare på vissa ställen och där jag var som blondast så blev det mörkare blått. Men jag är så nöjd! :3 Det roliga var att det var min pojkvän som färgade och han vet mer om färgning och hår än vad jag vet XD
Äsch! man behöver inte veta så mycket för att lyckas färga håret 😛
Fast det verkar ju folk i min omgivning tro för dom blir typ imponerade om dom frågar vem som färgat det och jag svarar att jag färgat de själv. xD
Man behöver egentligen bara veta att man ska lägga det i håret så börjar man haha XD Jag har hört så mycket om folk som inte blir nöjd av frisörfärgning så bättre att färga det själv :D Ska nog även köpa färgbomb eller vad det nu heter imorgon också! Och även försöka vänja håret vid att det bara ska duschas en gång i veckan och inte varannan dag
Finns väl tyvärr ingen blå färgbomb! Det har funnits men vad jag vet så finns de inte längre!
Men om du vill så kan du göra en egen färgbomb genom att ta en blå hårfärg och blanda i det i din balsamflaska 😃
Jag får testa :D Men färgar det inte av sig på händerna när man tar i balsamet då? Och hur länge ska man ha i det? :)
Mitt färgade inte av sig på händerna! Kleta in de i håret och skölj av händerna!
Låt det sitta i typ 3 minuter precis som det står att ett färgbomb ska göra! 🙂
Ska testa det :D
Min sambo har en ca 1 år gammal burk med någon färg som heter Directions. Det är ca hälften kvar, kan jag använda den? :D Finns inget bäst före datum på den.
Det bör du kunna använda! 🙂
Antinget så funkar det skitbra eller så händer ingenting! Ditt hår kommer ju knappast trilla av utav det iaf! 😃
Hahaha det hoppas jag inte 😂 men jag får testa!