Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 981 ggr
[reunion]
2013-08-20 19:20
0

Dreads månader

Hej! :)

Hur långt tid tog det för er att få fina dreads efter ni gjort dem. Jag virkar mina jätteofta men det går licksom upp och blir risigt igen.  Så när började era dreads se sådär fint tovade ut, eller hur jag ska förklara. :)

KastKatt
2013-08-20 19:30
0

Mina tog kanske 3 år tills de blev som jag ville ha dem. Om du menar äkta?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[reunion]
2013-08-20 21:35
0

Ja, jag menar äkta.

åh, 3 år en är en lång tid. Har haft mina i kanske 3 månader nu. :)

KastKatt
2013-08-20 22:00
0

haha det är en lång tid, men jag menade mer att ju längre man har dem desstu bättre blir dem, tycker iaf jag.

Mina är såna där "diy"dreads skapade av tovor som sedan blivit virkade, så mina är väldigt ojämna och så.

Greetings.

Legacy Mwari.

[reunion]
2013-08-21 21:50
0

hehe, ja det är klart.

Gick det du virkat också upp i början? Alltså efter någon dag som jag virkat alla dreads upp och ner så ser de likadant ut som innan..

KastKatt
2013-08-22 10:09
0

Vad menar du?

Mina dreads belv av sig självt, sen virkade min kompis dem för att göra dem hårdare.

Jag virkar dem inte. Låter dem leva och frodas och bli som de blir.

Greetings.

Legacy Mwari.

orphidea
2013-08-22 13:51
0

Jag har också haft dreads som "blev till" genom att jag helt enkelt slutade borsta håret och tvättade det lite mer sällan(någon gång i veckan eller två). Jag har tjockt hår med självfall, men rätt tunna hårstrån och det tog ungefär 8 månader innan det ens började dyka upp något som skulle kunna kallas för dreads och inte bara tovor. Snyggast var de precis innan jag kammade ur dem, ca 4 år senare. Den lite slätare, hårt tovade ytan dröjer innan den kommer, men jag tycker det är helt klart värt att låta det ta tid och inte virka överdrivet mycket osv. Om de är blöta efter dusch kan du sätta dig någon gång i veckan/månaden och rulla dem emellan handflatorna för att påskynda processen något.

KastKatt
2013-08-22 15:49
0

Säger som #6 virka inte för mycket så de blir stela.

Du kan köpa sån tightbalsam till dreads också, men vet inte hur bra det fungerar.

Greetings.

Legacy Mwari.