För Orange ?
ja jag undrar om mitt hår är för oranget för att färga blått, lila på ?
jag var nämligen hoss frissan idag och då blekte jag överhåret eftersom jag vill färga det blått och lila men nu undrar jag om det är för oranget.
vad tror ni ? bör jag prova… det är en ganska ljus blå och en lite mörkare lila, jag har även en knall röd färg som jag kanske vill göra några slingor med
Blå färg brukar vara det som håller sämst och brukar kräva att man har en väldigt ljus gul färg som mörkast för att det ska bli bra. Sen beror det också på vilket märke av hårfärg man använder. Special Effects är överlägset bäst när det gäller "udda" Färger.
Lila och röd tror jag inte skulle vara några problem. Du kan alltid prova med blått och om det inte blir bra går det ju att färga lila över. :)
jag ska använda Directions, jag tyckte det var säkrast att ta ett märke som jag vet är hyfsat.. ( har färgat på en kompis några gånger, höll super länge, och var fina färger) :)
ja det är ju sant, att jag då kan färga över.
hur länge håller special effects ?
kanske får prova det nästa gång . :)
tack för svar ! :D
Beroende på hårkvalitet (och om det är blekt eller ej) och hur man sköter håret så kan det ju variera hur länge det håller. Men vad jag har hört så ska Special Effects vara det närmsta man kan komma permanent hårfärg när det gäller extremfärger.
Själv hade jag blekt en gång från mörkbrunt och hade alltså något mörkare hår än du. Blandade lite av Special Effects Napalm Orange i balsamet och lät det verka i bara ett par minuter. Det blev verkligen knall-orange färg och det hade inte tvättats ut mycket när jag sen färgade håret igen efter ett par månader.
Dock vet jag inte om färgerna går att köpa i Sverige. Jag beställde online från beeunique.co.uk.
oki skriver upp det så jag kommer ihåg :)