Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2358 ggr
taylorgomez001
2013-08-07 14:50
0

Hårinpackning?

Hejsan Hejsan! Jag har hört att det hjälper med hårinpackning så jag har börjat använda det. Fast använder jag det rätt? Jag börjar med att tvätta mitt hår med schampoo och sedan skölja ut schampoot. När jag är klar med det så brukar jag trycka ut liite vatten. Sedan tar jag hårinpackningen i håret och går ner och sätter mig i soffan med hårinpackning. Hårinpackningen får ligga i håret i ungefär 10 minuter innan jag går upp och sköljer ut det och sedan så tar jag Balsam och sköljer ut det. Är det så man ska göra eller gör jag något fel?

Jag vill också gärna ha lite tips hur man får längre hår snabbare och hälsosammare hår och typ tjockare. Blir tacksam för svar ;)

Tack i förhand!

Enjoy the small things in Life...

For one day you will look back and realize they were the big things Hjärta

Calcifer
2013-08-07 17:22
0

Du kan till viss del påverka håret, men annars får du nöja dig med vad du har. Du kan inte använda något mirakelmedel som gör att håret växer så det knakar eller så karaktären på håret förändras. Hälsosammare hår = yes! Men mycket mer är svårt att göra. Dessutom påverkas det lika mycket av vad du äter som vilka produkter du använder.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

taylorgomez001
2013-08-08 12:28
0

Okej, Tack !

Denna kommentar har tagits bort.
elinkw
2013-08-09 23:42
0

Ja du gör rätt, fast du kan ju prova att sova med inpackningen också! Vilken använder du?

Sen finns de oljor du kan använda i håret om de är torrt. Tex olivolja kan göra under för ett torrt hår.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

taylorgomez001
2013-08-10 10:10
0

Jag avänder schwarskoft (stavning?) Och L'oreal. Var kan man köpa hårolja? Och när du sover med inpackning sköljer du ut det igen på morgonen och sätter i Balsam eller?

[Teddies matte]
2013-08-10 12:09
0

Olivolja finns ju i matbutiker, själv använder jag kokosolja som jag köpt i en hälsokostaffär.

Vill du få ett friskare hår tycker jag du skall börja med Balsammetoden. Själv har jag också börjat med Priorin extra-tabletter för att få ett friskare och starkare hår, växer snabbare gör det också.

natha-mjau
2013-08-10 13:12
0

silicea original fick mitt hår att växa snabbare :) ätit det i 6 månader nu

elinkw
2013-08-11 11:53
1

#5 Precis, ja sköljer ur den på morgonen ja när jag duschar, i med Balsam och låter de sitta nån minut sen sköljer jag ur det också.

Säger samma som #6, Balsammetoden är det ultimata för ett torrt och livlöst hår. Mitt hår har blivit jättefriskt tack vare Balsammetoden. De går alltså ut på att man tvättar håret med enbart Balsam.
Vill du läsa mer så är lockig.se en jättebra sida.

taylorgomez001
2013-08-11 16:15
0

silicea? Vad köper man det och hur äter man det?

#8 Balsammetoden låter bra men jag har alltid lärt mig att man aldrig ska ta Balsam i hårbotten för då blir det flottigt. Och jag är rädd för att om jag skippar schampoo kommer jag få ett riktigt flottigt hår vilket jag inte vill ha. Men kan man typ pröva Balsammetoden i en eller två veckor och sedan se resultat eller måste man hålla på med det länge? Jag kan lätt få livlöst hår och torrt och ibland får jag flottigt lätt.

[Teddies matte]
2013-08-11 16:27
0

#9 Nej, man får inte flottigt hår av Balsammetoden, bli medlem på lockig.se, där finns allt man behöver veta.

Använder man dåliga Balsam och stoppar det i hårbotten, ja då blir det säkert flottigt, men inte med rätt Balsam och rätt sätt att använda Balsam. Man behöver köra BM ett par veckor åtminstone för att se hur det fungerar, hårbotten måste vänja sig och i början kan det känns lite konstigt innan det börjar fungera.

taylorgomez001
2013-08-11 18:59
0

Okej, Tack, jag ska pröva Balsammetoden!

taylorgomez001
2013-08-11 20:27
0

#10 Var kan man hitta Balsam som är bra för håret??

[Teddies matte]
2013-08-11 20:31
0

#12 Kolla in lockig.ses listor, ofta hittar man bra Balsam, godkändra för BM i vanliga affärer, lockig.se har listor på vilka Balsam som är godkända, bäst är det att ha 2 Balsam, ett för hårbotten och ett för längderna.

natha-mjau
2013-08-12 14:52
0

#9 jag köper från vitaminvaruhuset.se
http://www.vitaminvaruhuset.se/original-silicea-kapslar-60-st
billigast, snabbast och gratis frakt.

Man tar en tablett en gång om dagen, helst i 6 månader. Jag har märkt stor skillnad iaf :)

taylorgomez001
2013-08-12 22:34
0

Okej, jag har pratat med min mamma och kommit överens att jag nog ska börja med det.

ilenna90
2013-08-13 09:22
0

när du använder inpackning behöver du väl inte använda Balsam också, inpackningen gör ju redan håret slätare (+ en hel del mer). Det känns lite kaka på kaka, jag använder i alla fall bara Balsam dom gånger jag inte har inpackning :)

taylorgomez001
2013-08-13 09:26
0

Jag vet!! Men jag tar endå Balsam sen så för jag vet inte säkert vad som är rätt eller fel

elinkw
2013-08-15 08:32
0

#16 Fast där har du fel, shampoo öppnar ju upp hårstrået, och Balsam stänger det. Så de är nödvändigt att använda Balsam även efter inpackning, eftersom inpackningen inte stänger hårstrået ^^

taylorgomez001
2013-08-15 08:50
0

Okej Tack! Då ska jag använda Balsam efter!