Svart hår
Jag bestämde mig för inte speciellt längesedan att färga håret svart, vilket jag länge velat göra. Min naturliga hårfärg är ljusbrun, så jag färgade det först mycket mörkare brun och ett tag efter det så valde jag en ännu mörkare brun. Den ser svart ut i håret i några dagar men sedan blir den brun (såklart). Varför jag gjorde så och inte tog svart istället var för att jag fått höra att då kan håret skifta i blå eller lila? Men det vill jag inte. Det måste väl finnas svarta hårfärger som blir SVART, riktigt SVART. Vad tipsar ni om? Jag börjar snart gymnasiet och då vill jag ha det så svart som jag önskar!
Ja har aldrig lyckats få blåa/lila toner när ja har färgat svart.
Har färgat i några år men nu är ja dock rödhårig.
Använde oftast moods svarta. Men har även kört med Miss Magic och båda har funkat bra.
Garniers nordic essentials ultrasvart satt dock bäst på mitt hår och blektes inte lika fort som de åvannämnda. Köpte den på ÖoB för inte mer än en 50 lapp.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Den sista du nämnde från Garnier ska jag kolla på.. kan hända att jag testar den isåfall! Bilir det lila eller blått i så färgar jag det bara med den extrema mörkbruna färgen gången efter det!
Jag har en från Wella, den blir riktigt svart och håller sig så ett bra tag också ^^ http://www.hairsale.se/793-wella-color-touch-2-0-black.html
Jag har inte hört nåt om att de kan bli lila eller blått. Men om man har ljust hår och färgar svart kan de däremot bli grönt, om man vill vara säker på att det blir svart och absolut inget annat kan man lägga i en röd toning först. Men ja, om du redan har mörkt hår behövs det antagligen inte.
#3 Det borde väl inte behövas rött i om jag redan har färgat så mörkt? Det tror iallafall inte jag, men jag är långt ifrån expert :)
#4 Näe precis, så om du färgar det med någon bra färg borde det bli helt svart :)
#5 Den du länkade tillexempel?
#6 Aa jag tycker den är bra ^^
Du behöver inte oroa dig över grönt hår, det gäller typ blonderat hår, då ska man alltid förpigmentera med en rödare färg typ. :)
Då kan jag alltså bara ta en svart direkt i! Jag vill verkligen att det ska bli riktigt svart så förhoppningsvis blir det ingen annan färg ;)