Balsammetoden.
Känns som om svaret på de flesta hårproblem är Balsammetoden haha. 😃
Själv är ja trogen bm:are sen två år tillbaka (3 i februari).
Så nu vill ja veta
Hur länge har ni använt BM? Vilka produkter använder ni? Hur kom de sig att ni började med det?
Lägg gärna upp bilder också! 😃
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Ett par månader, använder ett finskt märke som tvättbalsam (bor i Finland) och Tresemmé Naturals som vårdande. Använder även kokosolja. Mitt hår var så fruktansvärt slitet och skört så jag var villig att testa, nu växer mitt hår igen och jag har inte behövt klippa det alls sedan jag började!
1½ år. Såklart Balsam som tvättbalsam, Fructis Nordic Haircare Pure Volume som vårdande. Har ingen inpackning just nu, tänkte köpa en från Bodyshop som min medryttare tipsade om.
När jag stylar använder jag Osis dust it volympulver, Shockwaves Ultra Strong Power Hold Gel (spär ut med vatten) för att krama upp lockarna och Shockwaves Ultra Strong Power Hold Spray för att spraya. Stylar dock bara någon gång per månad. När de tar slut ska jag köpa andra produkter än Shockwaves, de var panikinköp inför någon fest och egentligen alldeles för "hårda" för min smak.
Utöver detta klipper jag håret själv enligt Search and destroy, plus klipper upp det och borstar enbart med naturborste vilket gör extremt stor skillnad. Färgar dock håret och tvättar då ur färgen med Såklart schampoo.
Började för att mitt hår tenderade att brytas av och att jag aldrig kunde borsta håret utan att det blev ett enda stort moln av frissigt fluff. Har numera friskt, glänsande hår som går alldeles utmärkt att borsta.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg