Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1515 ggr
Floraa
0

tips on hårfärg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Velar fram och tillbaka om jag ska ha min egna askmörkbruna hårfärg med lite guldiga/ljusa slingor (alltså ljusa upp rätt mycket) eller om jag ska gå riktigt mörk? ni som har koll får gärna ge tips, postar en bild på ögonfärg och hudfärgen. Min ögonfärg skiftar lite från som på bilden till mer gråa eller blåa och är riktigt ljusa i solen och min hudton blir rätt så blek om vintern( vems blir inte det 😛)

Mooniq
0

Om du använder mascara dagligen så skulle jag föreslå mörkt med aningens röda inslag - jättefina ögon och jättefin färg.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Floraa
0

ja det har jag aldrig provat, skall absolut testa!

Tack!🙂

Nått förslag på hårfärg?

Mooniq
0

inget direkt förslag på hårfärg, men jag hade nog satsat på nötbrunt eller brunt som drar lite åt rött, men det är en smaksak. Jag vet att för många år sen fanns det en färg som hette Palisander som jag avgudade men numera går den inte att hitta, perfekt brun nyans med aningens rött i..

[erikam]
0

Casting créme gloss är den bästa hårfärgen enligt mig. Jag började använda den för länge sedan och är fast. Det är en intensivtoning om jag inte minns fel och färgen håller sig fantastiskt bra. Den ger fin glans lååångt efter färgning och färgtonerna finns kvar. Till dina ögon skulle jag säga som ovan, någon brun med lätta röda inslag. Inte något rött som syns allt för mycket men som glimmar till lite ibland. Inte allt för mörk och inte allt för ljustbrun heller. Jag har ungefär lika ögon som du och jag hade en mellanbrun med lite mörkare inslag av koppar, det blev otroligt snyggt! Märket på hårfärgen är bra på det tycker jag, de har de flesta färgerna och många med nyanser som skimrar lite. 🙂

Floraa
0

tack för svaren! Mellanbrun tycker jag e snyggt men har lite svårt för det röda hållet 😛 är ju mer inne på riktigt mörkbrun eller ljusbrun/mellanbrun med slingor. Skulle nog säga att jag har persikofärgad hud, ska man totalt undvika askiga Färger då? tycker det är så snyggt

Mooniq
0

jag hade kört på mörkbrunt - men det kräver en liten varje-dag-makeup, lite gloss, lite mascara, för annars kan du lätt se ut som ett lik.. *vet av egen erfarenhet*🙂 inspirerad av dig så har jag själv köpt färg o ska färga i morgon efter arbetet är slut. mahogny valde jag. har mer isblå ögon än dig - så jag får köra lite mascara, gloss och till vintern lite färgad dagkräm och ev rouge

Floraa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va kul! du får posta en bild på resultatet 🙂

Joo mörkbrunt e jättesnyggt men vill ju inte se för blek ut lixom, använder oftast inte mycket smink heller till vardags. typ sån här hårfärg är ja varit ute efter eller lite ljusare ton.

så blir ju rätt mörkt ändå :)

Mooniq
0

jättesnygg brun nyans på korten. Önskar att jag hade den hårkvaliten och mängd oxå , men men kan inte få allt… 😃