Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1379 ggr
stenvall99
0

uppsatt hår!

Heej!

ja undrar om man kan ha uppsatt hår hela tiden i ungefär i ett halvår och om man kan de hur gör man då när man ska tvätta håret och sånt?

tacksam för svar! :)

elinkw
2

Får man fråga varför?

Det kommer slita mycket om du tänkt att aldrig flytta på "snodden". Om den sitter på samma ställe hela tiden så kommer du defenetivt bli tunnhårigare där eftersom snodden nöter emot håret.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

stenvall99
0

Om jag har de uppsatt så länge så när jag då tar ut de har de blivit lång och man tar ju ut de på morgonen och sätter om de så snodden inte alltid sitter på samma ställe!

Cazzos
4

Du får väl släppa ut håret när du ska duscha, torka och borsta det och sen sätta upp håret igen. Enklare än så är det inte.

Cordata
1

Jag skulle nog växla mellan olika uppsättningar, typ fläta varannan dag eller nåt. Annars är ju risken att hårets slits av där tofsen sitter, även om den inte har en metallbit på sig.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

stenvall99
0

#4 kan håret värkligen slitas av pga snodden?

Cordata
1

#5 självklart, det blir ju friktion mot. Sen måste du ju dra av snodden ibland och då brukar ju en del hårstrån trassla in sig i snodden. De bästa uppsättningarna för håret är ju egentligen om du sätter upp håret till en knut med små klammer-hårspännen. :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Moctezuma
0

Om du har tillräckligt långt hår skulle jag rekommendera att du lär dig använda hårpinnar! De sliter väldigt lite på håret och du kan göra många olika uppsättningar. Sen tar du bara ner håret när du ska reda ut det och tvätta det.

mikkan01
0

Jag brukar ha håret uppsatt på samma tråkiga sätt varje dag….mest för att jag är lat 😃
Det sliter som sjutton fast man inte tror det…som #7 sa så är hårpinnar ett bättre alternativ om man vill ha håret uppsatt jämt. 🙂

~mikkan