Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2011 ggr
The Idizen
0

Färga underhåret, farligt?

Hejsan jag är en tjej på 12 år, 8 st av mina kompisar har färgat håret. En del flera gånger. Jag har tjatat länge, och idag sa mamma att underhåret kunde gå bra för hennes del! :) Men pappa är emot det. :( Han säger att det är farligt .. Och att det kanske blir fult .. Så kan ni ta fram alla för och nackdelar med att färga underhåret?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Clementinbarn
0

Det enda farliga är att du kan vara allergisk mot hårfärgen! Nackdel är att om man börjar färga håret är det jobbigt när man vill ha sin naturliga färg igen, man får fortsätta att färga för att hålla färgen/få bort utväxten. Eller också så blir du missnöjd med färgen! Positivt: roligt att göra förändringar antar jag :) Har själv testat dom flesta hårfärgerna nu :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

elli-kleo
0

En till nackdel är att det sliter på håret. Du kommer förmodligen behöva klippa mer nästa gång du klipper dig om man säger så. Jag har färgat pch blekt i många år men jobbar nu på att få tillbaka min naturliga hårfärg! Vad har du för hårfärg? Vad vill du färga underhåret till?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

elinkw
0

Om du ska färga en mörk nyans så rekommenderar jag en toning som går ur efter några tvättar. Jag tonade mitt hår när jag var i din ålder och de satt rätt så länge iallafall :)

Toning sliter dessutom inte på håret som hårfärg gör och de går ju somsagt ur efter ett tag 🙂

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se