Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3210 ggr
ilenna90
0

nutri creme - färgbomb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

när jag färgat mitt hår blir det matt och brunaktigt (färgar rödaktigt) rätt snabbt så jag köpte en nutri creme idag för att testa :)

men beskrivningen var ju inte så utförlig tycker jag, så ni som använt den tidigare: hur ska man ha i färgen på bästa sätt? ska man massera in den som schampoo eller bara 'dra' ut i längderna och sedan kamma?

Clementinbarn
0

Jag använde sån när jag hade rött hår och även när jag hade lila hår och de fungerade skitbra faktiskt!
Jag använde först schampoo i håret och sen gick jag till spegeln i badrummet och kletade in färgbomben i hela håret med hjälp av mina händer. Det som är bra med att stå framför spegeln är att du har bättre kontroll på att färgen kommer i håret och inte på huden.

Tips är att ha handskar på dig för annars får du röda händer! 😉
Och att ta det i hela håret om du inte vill ha olika färg på längderna och längst upp på huvudet! 
Lycka till! 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

ilenna90
0

jaa jag köpte engångshandskar på ica idag haha! det brukar ju sitta rätt fint med röd färg ;)

men vad bra att det funkade! :) jag har verkligen inte klarröd färg på håret så jag hoppas att det ändå kommer bli någon skillnad med färgbomben (använde en annan mellan-färgningar-färg och det blev inte någon skillnad alls vilket var jättetråkigt), men det låter ju bra att det funkade så bra för dig :D

smart tips; ska stå framför spegeln när jag testar ikväll :) 
Men det stod att den röda färgen var väldigt 'powerful' och att man skulle undvika hårbottnen, men man måste ju ändå färga högst upp :o det blev inga problem eller typ skrikröd färg uppe i hårbottnen för dig haha?

ilenna90
0

tyvärr fungerade inte den där färgbomben överhuvudtaget på mitt hår - helt värdelöst :(

den enda skillnaden är i princip att det blev mer rödbrunt :o typ mer den 'dassiga' färgen jag annars alltid vill bli av med. Något lilarött blev det inte överhuvudtaget.
suck.. tur åtminstone att det var lite rea på den :(

Clementinbarn
0

#3 Konstigt 🤔
För mig fungerade det fantastiskt bra med den färgbomben på alla sätt och vis! Men ja den kanske inte är lika effektiv för alla då antar jag😮

ilenna90
0

jaa jag hade också mest hört bra om den ju :o
nej tydligen inte :( vet inte ifall jag ska testa att ha i en omgång till eller om jag bara ska tvätta håret några gånger och sen färga det med den vanliga hårfärgen istället.. problem haha

Clementinbarn
0

#5 Testa att lägga i färgbomben i hela håret och låt det sitta i en 15 minuter eller något sånt 🙂
Värt att testa!

ilenna90
0

oj vet inte om jag vågar så pass länge haha, men ska nog testa en gång till och kan låta den sitta i ett par minuter till i alla fall :) så får jag väl färga efter det om det inte skulle bli något bättre/bli sämre haha.

sofie
0

Jag kör med den färgbomben och den funkar kanon. Jag slänger i den en gång i veckan och låter den sitta i 20 min. Den tar bort utväxten lite när den börjar komma.

Clementinbarn
0

#7 Den kan sitta i en längre stund! Precis som #8 säger, så kan du låta de sitta i 15-20 minuter 🙂

ilenna90
0

jag lät den sitta i längre igår och det blev väl något mörkare, men fortfarande rödbrunt, så att den heter 'purple red' tycker jag är rejält missvisande :o

tack för era tips ändå :) men senare i veckan blir det att färga håret med vanlig hårfärg.

sofie
2

#10 Saken är att det är en inpackning som ger pigment. Det är inte en färg som färgar ditt hår. Pigmenten sköljs ur när du tvättar håret. Även om du är ute i regn så kommer färg släppa. Du kan inte få ett brunt hår att bli rött med färgbomben. Och den heter purple red för att det är en kall röd färg, den blir inte lila. Den som heter 600 är fire red och den är mer kopparaktig så den är varm. Hoppas du vart lite klokare :)