hur klippa väldigt tjockt hår?
hej!
för ett tag sedan gick jag till frisören för att klippa av en knapp decimeter av mitt slitna hår hos frisören. Sagt och gjort, håret blev plattat och såg jättefint ut, jag hade klippt en lite längre "page" som alltså är lite framåtlutad.
MEN jag har såhär i efterhand insett att den här klippningen verkligen inte är min optimala, iallafall inte om jag ska kunna ha det snyggt utan att värmestyla och fixa var dag. Jag har nämligen VÄLDIGT tjockt och vågigt hår. Nu när mitt hår är i en jämnare längd (det var lite uppklippt innan) och kortare (axellångt) så har volymen fullständigt EXPLODERAT, typ.
Det är jättesvårt för mig att hantera, och jag måste hela tiden sätta upp det på olika sätt, använda inpackningar, leave-in-balsam etc. för att överhuvudtaget kunna kamma igenom det…
vet någon vad jag kan göra åt det här? någon med tjockt hår som fått styr på rufset..?
Tunna ur det!
Jag tunnar alltid ur mitt hår på sommaren för då blir de alldeles för tjockt, jag gör det själv hemma, inget att rekommendera om man inte vet vad man håller på med dock
Annars kan du ju gå tillbaka till frisören och säga att de inte blev som du ville, att frisyren inte passar för ditt hår, har du tur så tunnar de ur det åt dig gratis.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
okej! att tunna ur låter läskigt bara.. hur exakt går det till? kommer det inte se konstigt och liksom "stripigt" ut då, för det kommer ju fortfarande vara tjockt närmre rötterna?
#2 Googla på uttunnat/tunna ut hår så ska du se att det inte är några konstigheter! 🙂
Du har säkert vänner som har uttunnat hår också! 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
det kan inte hjälpa att klippa upp håret istället? vad är egentligen skillnaden? jag har hört vissa säga att uppklippt ger mer volym men andra att det ger mindre?? oj, blev mycket frågor hehe! 😉
#4 Det ger mer volym, det är vad frisören säger och det är vad jag tycker också 🙂
Det är ju klart att det kan hjälpa att klippa upp håret, håret blir ju då tunnare ju längre ner man kommer, precis som det blir om du tunnar ut det! 😛
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#2 Man använder ju en speciell sax, så att de inte ska bli kantigt. Som jag sagt tidigare så har ja alltid tunnat ur mitt hår själv och slarvat varenda gång och de har inte blivit kantigt eller stripigt alls.
Sen tror ja inte att det kommer bli konstigt alls, tvärtemot tror jag att de kommer bli väldigt bra. Om håret är tjockare närmare hårbottnen kommer de på så vis ge dig mer volym automatiskt. 🙂
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se