Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5804 ggr
Cederin
2013-07-21 14:05
0

Utväxt - hur länge?

Tjena!

Jag har färgat mitt hår i ungefär 6 år, mestadels av tiden svart/mörkbrun. Egentligen är jag mörkblond, men mot det svarta så blir utväxten jätteljus. Detta resulterar i att jag färgar mitt hår ungefär en gång i månaden (vilket sliter onödigt mycket) då jag inte pallar med mer än max 1 cm utväxt.

Ni som har mörkt färgat hår men egentligen är ljusa, hur ofta färgar ni håret? Hur lång låter ni eran utväxt bli?

Medarbetare på Naglar och Hår

Cederin
2013-07-21 16:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ser man (tyvärr) min utväxt. Är det bara jag som tänker att det ser skalligt ut? 😛
EDIT: Bild kom åt fel håll.. Aja

TatsuOni
2013-07-21 17:33
0

Kan du inte bara färga utväxten?:) Då slipper du ju onödigt slitage^^

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cederin
2013-07-21 18:52
0

#2 Jo jag försöker göra det i största möjliga mån. Problemet är dock fortfarande kvar då det är så omständigt att färga hela tiden, haha.. Plus att det svider i min studentplånbok varje gång!
Egentligen är jag väl bara ute efter att höra vilka färgrutiner folk med blond utväxt mot mörkt hår har :)

TatsuOni
2013-07-21 21:02
0

Jag har ljusbrunt hår, med naturligt blonda slingor och färgade mitt hår svart under flera år och kommer snart att göra det igen. Jag håller med om att det inte är snyggt att ha en ljus utväxt, men jag färgade ändå inte oftare än ca var tredje månad. Dels för att slita mindre på håret, men framförallt P.g.a lathet:P

Cederin
2013-07-21 21:31
0

Hur gick det att färga från svart till ljusbrun? 🙂 Kan håret återställa sig efter en sån färgning tro?

mikkan01
2013-07-21 21:53
0

Färgade också svart förr fast jag var ljushårig i grunden och håret växte extremt snabbt när jag var svarthårig… brukade enbart färga utväxten och sparade färgen som blev över och slängde i lite vid behov, när jag var riktigt lat la jag bara i benan jag brukade ha håret i och skippade resten av hårbotten 😃

~mikkan

Cederin
2013-07-21 22:59
0

#6 Jaså går det att spara färgen? Det hade ju varit en lösning om jag bara kör utväxten. 🙂

TatsuOni
2013-07-22 16:54
0

#7 Det går att spara färgen om den inte är blandad. Jag brukade blanda så mycket färg jag behövde i en annan förpackning och spara resten.

Cederin
2013-07-22 17:52
0

#8 Okey! Tack för tipset 🙂

mikkan01
2013-07-22 19:35
0

Jag sparade blandad färg och det funkade bra så länge den stod mörkt och svalt och inte så tätt sluten.

~mikkan

TatsuOni
2013-07-22 19:54
0

#10 Det kan säkert fungera, men risken är att flaskan exploderar och det känns inte så kul att riskera:/

mikkan01
2013-07-22 20:26
0

#11 Risken fanns ju men det hände aldrig för mig, hade inte flaskan så tätt sluten och kände jag att det blev tryck i flaskan så gjorde jag bara några små hål i den😊

~mikkan

KesoMonstret
2013-07-24 10:39
0

Har inte färgat det mörkt då, men min utväxt är väldigt mörk i jämförelse med mon blekning. Håller på att få tillbaka mitt naturliga hår och har 1dm utväxt som, ja, ser förjävlig ut. Funderar på att efter jag klippt av en stor del på längden göra en Semi-permanent färgning till samma hårfärg.

elli-kleo
2013-07-24 15:50
0

#13 har ett tips till dig! Jag hade blonderat hår förut och ville få tillbaka min vanliga hårfärg som är mörkblond. Då tonade jag håret ljusbrunt med lite lite rött i. Då ser man inte så hemsk ut i håret och samtidigt kan håret växa ut :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

KesoMonstret
2013-07-24 20:06
0

Men toning håller dock inte så länge. Därför skrev jag semi-permanent som håller ca 40 tvättar