Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3868 ggr
moonii
0

Återväxt vid noppning

Hej! Hur kommer det sig att när man noppar så tar det 2 -3 dagar till det växer ut igen, medan det tar några veckor när man vaxar? Finns det nåt tricks så man kan noppa så att det tar längre tid att växa ut? Jag har testat att vaxa men det funkar inte på mig. Har testat både vax från affären och egengjort vax. Tacksam för svar! :)

KesoMonstret
0

Antar att vaxer drar ut håret från hårsäckarna. Ifall man börjar blöda så har man dragit ut hela hårsäcken och hårstrået kommer ej växa ut på nytt.

[majaliljeberg]
4

#1 när man noppar drar man väll också ut från hårsäckarna, eller har jag fel? :)

tlover
0

Jag gissar bara nu men.

När man vaxar får man kanske med sig mindre/ljusare hårstrån och toppar på hårstrån som missas då man noppar, altså är det andra strån än dom man noppar bort som kommer så snabbt om man noppar (om ni förstår vad jag menar)

l'm back

[Tilde]
0

Säker på att det är SAMMA hår som växer ut när du nopprar? Kanske kommer från en helt annan hårsäck (eftersom du drar ut den vid noppring). :) Så jag tror som tlover.

KesoMonstret
0

Jag brukar plocka ögonbrynen och det kommer bara fram tjockare och buskigare. Har hänt att jag någon gång börjat blöda och det är då jag vet att jag dragit ur hårsäcken och den blir förstörd.