Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2249 ggr
VilmaKristina
0

Tona röd/lila?

Om man är blond och tonar det rött, lila eller rödlila kommer in hårfärg tillbaka?

Mitt hår är blont då, fast det är också slingat och te blekt.

Jag har tonat det mörkbrunt/svart och färgen kom inte tillbaka.. Tänkte tona en rad, alltså om man delar upp håret underhårt/överhår fast på mitten så ska den där mitten raden bli någon färg.

Svårt att förklara ;)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

AkaiTsuki
1

När jag tonat håret, har det aldrig blivit tillbaka till hur det var innan jag tonat.

T.ex. med rosa har håret vart lite gulrosa efter ett tag om jag inte tonade mer rosa. Med blått blev det grönt med tiden. Lila toning har aldrig fastnat och då blev det min "blekta" färg igen, fast jag hade inte blekt tillräckligt  blont så det kan vara en orsak.

Min slutsats är att det blir inte som det va från början, fast toning är bättre för håret än färgning :)

//Joanna

VilmaKristina
0

Jag menar inte Manic Panic lila osv, sån lila som finns i mataffärer :)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

AkaiTsuki
0

Jag har haft sådan också :) Min vanliga färg kom inte tillbaka då heller

Fast sånna ska man akta att inte ha i håret för länge, då de blir "gamling rödlila"… Som jag hade oturen att få xD Glömde av tiden så hade det en kvart mer än vad jag skulle och att jag va blond så det blev .. gamling rödlila-svart ^^

Jag blekte mitt hår efteråt typ 4 månader efter och då blev mitt hår typ fulrosarött  xD

Min erfarenhet tycker att toning som köps i matbutiker sitter kvar i håret men blir mattare och mattare med tiden när de är färgade på blont. (fast svart blir brun och försvinner inte)

//Joanna

AkaiTsuki
0

Men jag tycker att du ska göra det, du lever bara en gång. Blir det bra, så blir det de, blir det dåligt kan du bara färga det brunt eller låta det vara 🙂

//Joanna

VilmaKristina
0

Nu vill jag endast ha en stor slinga.

Har precis fått det helt blont(förutom underhåret)och vill ha kvar det men vill ändå ha en rödlila slinga.. problem xD

Cordata
1

Köp en färgad clip-on slinga så behöver du inte riskera att förstöra ditt får, samtidigt som du kan exprementera med olika Färger :D

http://www.happyhair.se/clip-on/clip-on-akta-har-mahogny-99j

http://diazzsweden.com/store/clip-on/lila-clip-on-slinga-syntetiskt-loshar/

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

VilmaKristina
0

Jag har, men trivs inte med såna.