Brunett/blondin?
Heej, just nu är jag brunett men har funderat på att färga till blondin men är inte så säker på om jag skulle passa i blont hår!? Om jag skulle färga mig till blondin så undrar jag om de är bäst att gå till en frisör eller köpa hem en blekning från affären och göra de själv?!:) Här kommer en bild på hur jag ser ut i brunt hår, så ni kan ju gärna skriva om ni tycker att jag skulle passa i blont eller inte!:) Tacksam för svar!:)
Jag tycker att du passar väldigt bra som brunett, men du skulle säkert kunna passa bra även som blond. Om du vill färga blont måste du först ta reda på vilken blond nyans du skulle passa bäst i, mörk eller ljus, en kallare eller en varmare blond ton. Sedan är det bäst att gå till en frisör dem första gångerna (en bra frisör, som inte pajar ditt hår!), så att färgen blir jämn. När väl har fått färgen du tycker om kan du möjligtvis testa att färga hemma.
Men jag säger det, blont hår är roligt men också jobbigt. Utväxtranden syns alltid snabbare än vad man förväntar sig och personligen stör jag mig väldigt mycket på det, medan andra tycker att det är modernt.
Lycka till!
1# vilken blond nyans tror du skulle passa bäst på men, mörk eller ljus? :)
Du har ju jättefin färg nu! Blir du missnöjd när du är blond lär det inte bli kul :( Jag hade inte färgat (men kan ju bero på att jag personligen är lite "emot" blond xc
//doge
Jag tycker du passar som brunett och skall forsätta med det!
Om du bestämmer dig för att bli blondin så rekommenderar jag att bleka hos frisör. Jag har försökt ett par gånger själv, men det har blivit orange varje gång, och det blir svårare för frisören att fixa det. För övrigt fick jag en himla lust att skaffa photoshop igen, låna din bild och "göra dig blond" så du får se hur det skulle kunna se ut, för skojs skull, haha. :P
#5 skulle vara jätteroligt om du gjorde de, du får väldigt gärna skicka bilden eller visa den här så jag får se! :)
Du ser ut att passa i en varm honungsblond färg, typ som denna: http://0.tqn.com/d/beauty/1/0/l/p/shorthair2.jpg
Tycker absolut du ska bleka hos frisör då det är väldigt svårt att bleka brunt hår (vad jag har hört). Men du passar dock väldigt bra i brunt hår som du har nu :)