Hår iFokus

Hår

Etikett: övrigt
Läst 667 ggr
RinRainicorn
0

Hjälp! D: gymnasie val/studering av hår

JA nu efter sommaren börjar man 9:an och det börjar bli dags att tänka på vad och vart man vill studera till gymnasiet :)
MEN problemet är att jag skulle hemskt gärna vilja gå Humanistiska linjen kultur och språk [älskar språk och det är nånting jag brinner för], men jag vill också studera för att bli frisör/stylist Ó~Ò Dem båda ligger typ 50/50 :P Och jag kan ingenting om allt sånt här xO Skulle det finnas möjlighet att studera det efter gymnasiet? Vart i sånna fall?? jag är jätte förvirrad för tillfället >o<

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

karamell
1

Alltså du kan ju gå utbildningar efter gymnasiet. Bara för att du väljer ett visst ämne i gymnasiet så är du ju inte fast vid just den helt livet utan du kan ju bli vad du vill. Bara att du kommer få ta studielån om du inte kan betala allt direkt dvs :)

RinRainicorn
0

#1 Åh vad bra att höra ;^; för jag kan liksom ingenting om nåt :P

BLI MIN VÄN! [desperat]

arandeira
1

Jag gick precis ut nian och jag kan lova dig att dina lärare och SYV kommer att gå igenom gymnasievalen och linjer osv med dig hundra gånger! Det gjorde vi i alla fall på min skola, sista omgången kunde vi nästan gissa vad hon skulle säga för vi hade hört det så många gånger ;3 

Oroa dig inte nu! Ta allt i sin ordning, gå på öppna hus och prata med din SYV, du behöver inte göra valet förrän om först ett år. Ta din tid - stressa inte. Läs om programmen, om skolorna och valet kommer vara självklart när du bestämmer dig. Lycka till!

RinRainicorn
0

3# åh vad underbart att höra :D ja det ska jag göra ^^

BLI MIN VÄN! [desperat]