Få bort lila toner
Hej, jag slinga för ett tag sedan min mörka ombre blond igen hos frisören, hon gjorde det dock jätte konstigt uppe precis i hårbotten så jag la själv i lite slingor hemma några dagar senare. Löste tyvärr inte problemet helt och det blev för blont för min smak. Hade ett Balsam med lite toning i hemma som jag brukade ha i min mörka ombre tidigare och tog i den i hårbotten för att få det lite mörkare där igen. Detta löste det nästan helt med de sneda slingorna från frisören men nu har jag istället en lila ton som är väldigt framträdande i solljus. Jag vet, väldigt dumt att inte gå tillbaka till frisören och klaga direkt och väldigt dumt att inte köpa en mer passande pigmentering… Men är det någon som nu vet något sätt att få bort det lila? Jag har försökt med att göra h&s +bakpulver inpackning och feta inpackningar massor med gånger men inget händer. antagligen har håret verkligen sugit åt sig färgen då det är lite torrt efter slingning x2…. Väldigt tacksam för hjälp ☺
precis efter man använt tonern så brukar det bli lite lila, vilket brukar fade:a efter några/någon tvätt
dethär var ju ett tag sen så hoppas problemet redan är löst.
☾
Om du har för mycket lila toner måste du addera gula toner för att neutralisera.
Kanske en guldig toning, (Color fresh från Wella) eller Revlon-färgbomb?
Kan säga att det inte fade:a efter veckor av intensiv tvättning som beskrevs i inlägget. Färgen var där för att stanna och det ledde till att jag gick och fråga en frisör om pigmenteringshjälp vilket ledde till att håret blev rosa istället…… Jag la då i en mörlbrun toning i " utväxtområdet" men ville efter någon vecka få fixat de på riktigt och gick till en annan frisör och berätta om alla turer och exakt hur jag ville ha det. Inte heller hon lyckades få det riktigt bra men nu ser det iaf någorlunda proffsigt ut. Förstår dock inte hur svårt det lam vara, när jag bodde i Örebro gick jag med mörkbrunt hår till en salong där en frisör vid namn Frida på en omgång slingor fick mitt hår i en superfin vitblond kall nyans efter ett besök. Om någon har tips på bra frisörer för blekning i Uddevalla/ Göteborgs området så mottages de varmt
ah.. tur att det är hyfsat bra nu då!
jag bor i stockholm, så jag har ingen aning, ledsen.