Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 2372 ggr
BlacknGold
0

Utväxten gör mig trött, vill bli mörkhårig igen

Har hört att det ska vara en riktig pain in the ass att gå tillbaka till mörkt om man har blekt håret ett par hundra gånger till blont. 

Nu är jag trött på min mörkbruna utväxt som dyker upp så fort jag har färgat om den! Mitt hår växer (på gott och ont) snabbt!

Samtidigt gillar jag mitt blonda hår och vet att "there is no turning back to goldie locks" om jag färgar det mörkt. 

Hur bestämmer jag mig över detta dilemma?

spacesheep
1

Det går inte bara att lägga i några mörkare tunna slingor? Och på så sätt få utväxten att "smälta in" i håret? :)

BlacknGold
0

Ja, undrar vilken färg ska man ta då? Tjocka eller smala slingor? Måste googla upp några bra bilder. 

Tänkte nämligen fixa det här med egna händer. Gillar inte att gå till frisörer längre, var med om en hemsk hårolycka sist jag var hos en. Då tappade jag mycket hår och fick en del stubb. Fick pengarna tillbaka efter klagomål, men jag borde egentligen ha anmält henne… Det var på ett ställe som heter Salong Push på Östermalm.

Som tur är, har jag lyckats bleka min utväxt med hjälp av en assistent (min kille) och det har gått bra. Men han kommer inte hålla ut för alltid…

spacesheep
0

USch då, låter inte alls bra!

Jag tänker på riktigt tunna slingor, gärna i olika nyanser. Bara för att få hårfärgen att bli mindre monoton och avgränsningen till utväxten mindre synlig. Du kan ju köpa en slinghätta och använda, brukar vara lättare att få riktigt tunna slingor då!

http://content5.videojug.com/c0/c0f8cf2d-e3e9-9e95-84d8-ff0008ce9a98/how-to-choose-hair-highlights-and-lowlig.WidePlayer.jpg Typ såhär fast lite smalare slingor ändå!

BlacknGold
0

Ja det var rätt snyggt :) 

Kanska ska börja göra något sådant. 

Tack!