Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1745 ggr
[lenniiis]
2013-07-07 21:17
0

Permanent toning?

Om jag tonar håret mörkbrunt eller svart, får jag tillbaka mitt blonda hår efter ett tag då? Jag är sugen på en förändring men vill ändå behålla min riktiga hårfärg. Tacksam för svar!

spacesheep
2013-07-07 21:29
0

Det är meningen att man ska få tillbaka sin naturliga hårfärg, men toning stannar ibland kvar i håret ändå. Du kan inte vara 100% säker på att håret blir riktigt lika ljust eller får samma nyans när färgen går ur. Så det kan bli jobbigt att få tillbaka sin naturliga färg, men vissa har tur. En enda toning gjorde så att jag inte fick tillbaka min naturliga färg igen.

[lenniiis]
2013-07-07 21:50
0

#1 För cirka ett halvår sedan tonade jag håret kastanjebrunt och idag har jag precis samma hårfärg som innan (väldigt ljusblond). Betyder det att mitt hår anpassar sig till toning eller var det bara en slump tror du? :o Tack för svaret btw!

VilmaKristina
2013-07-07 22:40
0

Fast om du färgar det mörkt är det svårt.

Jag färgade mitt underhår och luggen svart/mörkaste bruna som går, efter ett halvår var det endast mörkbrunt.

Det tonades på min naturliga barbie blonda hårfärg.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[lenniiis]
2013-07-07 23:02
0

#3 Förstod inte riktigt… Hur kom färgning in i bilden? :o

VilmaKristina
2013-07-08 10:05
0

Jag säger färga men menar självklart tona!

Menar tona, så tänk bort att jag skrev färg!

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[lenniiis]
2013-07-08 11:33
0

#5 Jahaa! Då är jag med! Gjorde du hos frisör eller själv? För min frisör säger att toning man köper i affär har riktig färg i sig. Kanske var därför ditt inte försvann? Fast jag har i och för sig också hört att mörkt inte försvinner helt…

Clementinbarn
2013-07-08 12:51
0

Jag tror verkligen inte att om du lägger i mörkbrunt eller svart att håret kommer återgå till sin naturliga ljusa färg!
Antingen så kan du behålla din naturliga färg och göra en mörk ombre eller mörkt underhår eller så kan du bestämma dig för att lägga i mörkt och att det kanske förblir mörkt!  🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[Tilde]
2013-07-08 13:39
0

Jag tonade mitt kopparblont förut. Färgen återgick till mitt normala ljust guldblonda hår efter bara några få veckor. Det tar förmodligen längre tid än så om man väljer en mörkare toning. 😛

spacesheep
2013-07-08 14:31
1

Jag tonade mitt blonda mörkbrunt och den färgen gick aldrig ur helt. Blev mellanbrunt och förblev så. Tonade hos frisör. Det finns ingen garanti på att ens naturliga färg kommer tillbaka, så det är alltid bättre att låta bli att ens tona om man inte är 100% säker på att man vill behålla färgen :)

[lenniiis]
2013-07-08 16:22
0

Tack #7, #8 och #9 för era delade erfarenheter och svar! :) Grejen är att jag just nu håller på att spara ut till min riktiga hårfärg, och den är tydligen en 8:a på färgskalan, aka ljusblond, svenskblond, råttblond - you name it. Har cirka 20 centimeters utväxt nu och i topparna har jag jätteljust hår. Vill ha en jämn färg och slippa utväxt och därför vill jag tona håret. Tonade ju mitt hår väldigt mycket mörkare i vintras och det försvann ju… Får väl ta och leva med min utväxt i alla fall, den syns ändå inte så mycket.

En fråga till - kan man strunta i att tona/färga utväxten? Så kanske jag bara kan färga/tona det ljusa? Går det? :o

Clementinbarn
2013-07-08 23:06
0

#10 Hur långt är det ljusa håret? Jag hade kanske färgat det i en mer liknande färg som ditt naturliga eller göra de till en dipdye om möjligt! :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[lenniiis]
2013-07-08 23:41
0

#11 Mitt hår går ner till armhålan ungefär :) Jo, vill ju färga/tona det ljusa till min naturliga hårfärg… Men det är ju så svååårt…

[lenniiis]
2013-07-08 23:53
0

Edit: Mitt hår går ner till mitten av brösten förresten. Armhålan var på tok för kort :P