Bleka med kamomill?
Jag fick ett ryck att jag ville göra något med mitt hår, typ ombre eller något, men vill egentligen inte färga eller något med mitt hår för har äntligen blivit blond igen!
Men mamma sa att vi kunde bleka med kamomill, hon har gjort det och det blev en liten skillnad.
Tanken är att jag ska ha svalt kamomill te i håret samtidigt som jag sitter i solen. Liksom så man kan göra med citron.
Jag undrar om det kommer funka, mitt hår är fortfarande ganska brunt efter att ha färgat hela håret mörkbrunt, men resten är solblekt och slingat.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag sköljde håret med kamomillte ett tag, och det blev en liten skillnad (tyvärr har jag inga bilder). Man bör dock inte sitta i solen med det eftersom att det kan bli fläckigt. Jag gör det således under vintern för att behålla färgen mitt hår får på sommaren :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag tror inte det kommer bli någon skillnad om det blir fläckigt, mitt hår är redan fläckigt haha.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Haha, ja, du gör ju som du vill! Det går nog fortare om du är i solen, men tänk på att solen i sig sliter på håret också :) Det lär nog gå ganska långsamt i vilket fall dock.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag förväntar mig ingen speciell skillnad, blir till och med kanske att jag köper en toning på affären snart. I alla fall vad jag planerar men får ju se med mamma.. 😉