Hur ska jag göra för att stå ut???
Jag är en tjej som fram till 2008 hade långt hår, sen fick jag ett ryck att raka av sidorna helt och klippa kort uppepå, lite som mohikan eller tuppkam… har haft så sedan dess nästan. Har sista året önskat att jag hade långt hår och försöker få det att växa ut. Det största problemet är att de växer så sakta o när det kommer ut i en viss längd så ledsnar jag och vet inte hur jag ska göra o vilken frisyr jag ska ha…sen får jag ett ryck och rakar av sidorna igen och ångrar mig efter!!! Hur fasiken ska jag göra för att stå ut o tillslut få långt hår…blir galen på mig själv. Ska kanske tilllägga att jag även mår psykiskt dåligt o har borderline som diagnos så jag är känd för att ta snabba beslut utan att tänka efter…
På bilden ser ni hur håret är nu, ni ser det rakade på min vänstra sida och under det lite längre håret är det också rakat…
Kram från Flashieangel (Sofie Strand)
Det är bara att bita ihop och tvinga sig! Skaffa en peruk för att se hur bra du skulle passa i långt hår, kanske blir det peppen som faktiskt får dig att hålla dig från att klippa av det. Ta på peruken varje gång du tänkt klippa dig och se hur fint det kommer bli om du låter bli ;)
Och testa att sätta upp håret/styla det när det kommer till den jobbiga längden. Få det att se bra ut ändå!