Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5469 ggr
Jojaton
2013-06-28 19:38
0

Pastellfärger

Jag har naturligt brunt hår (topparna var blekta, men den översta färgen är min naturliga), just nu färgat mörkt

Som ni ser är det även rätt långt, och har på senaste tiden blivit fruktansvärt sugen på att klippa det kort och eventuellt färga det pastellrosa (2

Men då måste jag ju först bli blond, och tänkte höra om det finns folk här inne som är duktiga på färg osv, och vet inte det skulle gå att få mitt hår såpass blont att det går att färga så ljust, utan att helt förstöra det? Har bara färgat mitt hår ett fåtal gånger, och nästan uteslutande använt toning när jag väl gjort det, låter alltid håret lufttorka och plattar/lockar håret med värme ungefär en gång om året - så förutom att det just nu är slitet i topparna är mitt hår i rätt bra kondition, dessutom otroooligt tjockt. Någon som har tips eller vet någon som genomgått en liknande "förvandling", gått från brunett till blond?

Johanna - Instagram

Mei
2013-06-28 22:56
0

jag håller på att bleka mitt hår för att få det rosa/lila aktigt, inte riktigt pastell med ändå inte neon. blekte från svart och är just nu ginger, hoho. ska fortsätta imorn (inte det smartaste att bleka 2 gånger på rad aksfjsjsa).

det smartaste är att vänta kanske 2-4 (INGEN ANING EXAKT HUR LÄNGE MAN BÖR VÄNTA aisuhd) veckor eller något mellan varje blekning och ta hand om håret i mellan, (min syster gör så, okej hon tar inte riktigt hand om håret men blä) så borde inte håret bli helt förstört.

sen så är ännu ett tips att inte använda över 30 vol blekning då 40 verkligen sliter, mitt hår vart heltorrt och skit när jag blekte med 40. (var dum och fick för mig att färga håret direkt från svart till lila, smart mei)

idag när jag blekte mitt hår så blev det knappt slitet alls, såklart slets det säkert lite men inget märkbart. det var lika mjukt som innan om inte mjukare haha.

oki känns som att jag bara skriver något som inte makear nån sense, men det smartaste är att vänta 2-4 (somsagt vet jag ikke exakt) veckor emellan varje blekning och ta hand om håret där emellan, som jag skrev där uppe, antar jag ~ (hjälpte antagligen inte ett skit men jajajajjajajajaj)

Clementinbarn
2013-07-02 22:43
0

Ditt hår är trotsallt inte så mörkt och jag tror inte alls att det behöver vara så svårt. Hur svårt de blir för dig att bli så pass blond du behöver kommer bero på om du tonat håret eller färgat och även hur många gånger du tonat/färgat de mörkbrunt. Hade jag varit dig så hade jag avfärgat hela håret 1 gång, väntat minst 1-2 veckor för att sedan bleka hela håret. Och om håret då blivit tillräckligt ljust så skulle jag lägga i de rosa och sedan gå och klippa håret kortare om du nu vill det. Ingen ide att klippa sig och sen göra allt detta för då sliter du ju på de nyklippta. :) Självklart får du inte glömma att ta hand om håret där emellan, men du verkar ha bra hand om ditt hår så de är nog inget problem.

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor