Behöver tips! Hårvård.
Jag har alltid haft fint tjockt hår, det har alltid varit sett/varit välvårdat ut trots att jag färgat det var 6e vecka dem senaste 7 åren. Har alltid använt permanent färg.
Jag blev vegetarian för 1 år sedan och både går och naglar verkar ha tagit stryk av detta. Naglarna spricker och flisar sig, håret är torrt som fnöske och jag tappar väldigt många strån per dag, mycket mer än jag gjorde förut.
Att sluta färga är inte ett alternativ, jag har ganska långt hår, det går över halva ryggen ungefär.
Nu behöver jag tips på hur jag ska få ordning på mitt hår igen. Jag antar att jag skulle behöva klippa av det en bit, för att sen börja vårda det på bästa sätt.
Vad rekommenderar ni? Nån Olja, tillskott/vitaminer, inpackning? Kom med tips, det är verkligen guld värt!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Äter du vitamntillskott och sånt? De kan ju vara nödvändigt om man är vegetarian. Själv hade ja brist på B-vitamin och b-vitamin är viktigt för hår och naglar. Märkte stor skillnad när ja ätit dem ett tag!
B-komplex tror ja de hette,av märket friggs. Finns på typ coop och maxi och kostar typ 50 kronor eller något.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#1 Ska definitivt testa, tack för tipset!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Får du i dig tillräckligt med protein nu när du är vegetarian? Det påverkar hår/naglar oerhört.
#3 Jag misstänker helt klart brist på vitaminer, framförallt dem man får i sig via kött. Jag ska köpa MittVal Vegetarian och jag hoppas att det hjälper hår och naglar.
Sabina
www.anibaz.blogg.se