Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1472 ggr
Bananbullar
0

Balsammeotden - Schampootips?

Hej, jag börjar misstänka att mitt hår är FÖR återfuktat (går det ens?) av BM. Jag började med BM September 2011 och har sedan dess endast kört balsamtvättar, med lite sista-schampoo-tvättar emellanåt när miin pojkväns vax har hamnat i mitt hår.

Men nu funderar jag på om det kanske är bra att ha ett schampoo som passar ihop med BM ibland? Någon som har tips på ett schampoo som man kan ha tillsammans med BM? 🙂

[Teddies matte]
0

Vissa behöver använda ett sista-schampo mellan balsamtvättarna ibland, här finns ju en lista på godkända sista-schampon: http://lockig.se/viewtopic.php?f=35&t=251

Bananbullar
0

Jo, det vet jag! Men tänkte ett schampoo som inte innehåller SLS t.ex. Som man kan använda emellanåt också. Vet att vissa gör det?

[Teddies matte]
1

#2 Det hittar du också på lockig.se

http://lockig.se/viewtopic.php?f=35&t=1549

Bananbullar
0

Tack så mycket 🙂

fidojunior
0

Blir det för återfuktat kanske du ska byta till ett Balsam som inte återfuktar lika mycket.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Bananbullar
0

#5 Jag misstänker bara att det är så. Jag använder dock Coopxtra Balsam och det återfuktar inte alls mycket till hårbotten och sedan ett litet mer återfuktande till längderna. Kanske bara ska använda Coopbalsamet ett tag och se om det blir bättre.

Mitt hår känns liksom tungt och lockarna rätas ut mycket mer.

Chamy
0

Har du återfuktat ditt hår för mycket så är det bra att balansera ut det med en proteinprodukt. Inpackning eller Balsam. För mig ar det funkat bra med Naturelle honungsbalsam. Leta efter ingredientser som innehåller orden hydrolysed protein(kan vara wheat t.ex.). 

Håret ska hålla en fukt-protein balans för att må bra. Hur man ser det kan jag gå in på en annan gång. Jag jobbar alltid efter den här balansen, det är då mitt hår är som starkast och glansigast.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

KesoMonstret
0

Det kan bli build up-effect även fast inte Silikoner finns i balsamet. Det är då ifall Cettimonium Chloride och Trideceth-12 finns i samma produkt har jag för mig. DESSUTOM är Mineraloljor och Castor oil väldigt svåra att tvätta ur ifall man kör på BM. De blir också som en build-up och de är också gansla dåliga för håret. Så kolla efter det?

Crest
0

Alltså, ju mer fukt desto bättre för håret. Men som du säger kan lockarna tyngas ned av mycket fukt, det kan även göra håret mörkare och öka tiden det tar att lufttorka det. Så nej, håret kan inte bli för återfuktat i avseendet att det skulle vara skadligt för håret men ja, det kan få håret att se sämre ut.