Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 4494 ggr
DanceOnRainbows
0

Äkta hår eller ull-dreads?

Hellu ;D

Någon här som gör dreads av äkta hår eller ull? För klockan är tre på morgonen och jag fick bara spontan-lust att skaffa dreads igen. Så himla fint med dreads <3

DanceOnRainbows
0

… Ingen? Obestämd

LadyPrincess
0

Jag både ha har och gör dreads av äkta hår :)

Vill du ha ett hel-hår med dreads så tar det ju sin "lilla" tid, men snyggt blir det ;)

Jag har själv hela skallen med dreads som jag gjort.. Det tog ca 3 dagar.. fast de tar ju längre tid att göra på sig själv. Då kan  man lata sig och göra dreads några timmar om dagen, sen är de ganska svårt att göra dreads på håret längst bak på sig själv :P

Har även gjort mängder av dreads utav löshår som kompisar bätt mig om.

Däremot ull dreads har jag ingen erfarenhet om.

MVH Milla

Ellenfyrkant
0

Ulldreads är ju ett alternativ till syntetdreads. När jag skaffade dreadextenstions funderade jag på om jag skulle ha ull eller syntet men valde syntet efter att ha läst om folks uppfattningar och erfarenheter. Ulldreads tenderar att lukta ull - alltså får när det blir blött. Sen tyckte npg jag att syntetdreadsen var snyggare, man såg strån av håret lixom. Ull blir ju som tjocka korvar. smaksak

Mvh Ellenfyrkant

DanceOnRainbows
0

# 2 

Jaså? Hur mycket skulle det kosta att få köpa dreads av dig? =)

3#

Jag har redan haft syntetdreads och jag fullkomligt hatar dom. Dom gick bara upp, avskyr materialet och tycker inte det var så snyggt på mig. Äsch, ull luktar mysigt tykcer jag och jag vill ha dom som tjocka korvar, det blir liksom mer volym då. Men ja, det är en smaksak =) Det enda problemet är att jag inte hittar någon som gör ulldreads :/

Ellenfyrkant
0

#4 Kolla på Kawaiidesign, de har tillverkat förut iaf!

Mvh Ellenfyrkant

LadyPrincess
0

Beror på hur mkt dreads och hur långa du vill ha ;-)

Elektrikerin
0

Jag tillverkar ulldreads på beställning, bilder och info finns på http://meaculpadesign.webs.com/

Ulldreads är det ultimata extensionsvalet i den Svenska vinterkylan!

LadyPrincess
0

Just nu har jag 100 st blonda dreads som är ca 40-50 (olika längd på dom) långa.Detta är dreads avv 100% äkta hår.

Tänk dig MOOD hårfärgens blonda hårfärg, det är den färgen jag har på dessa dreadsen.

Nu är jag inne på en chokladbrun dreads av de (hitils) 48 dreadsen jag gort än så länge ;)

mandariiin
0

Dreads på beställning (endast syntet hår)

www.mandariiin.com

Bunn
0

Jag vill gärna köpa dreads, någon som vill sälja? Har aldrig haft dreads tidigare så jag vet inte om jag ska ha ull, syntet eller äkta. Vad är skillnaden!? Har idag mörkbrunt, axellångt hår.