Vad ska jag göra med mitt hår?
Jag börjar bli så fruktansvärt trött på mitt hår så det liknar ingenting.
Jag har aldrig riktigt haft någon frisyr i mitt hår, utan det har mest alltid varit sådär tråkigt halvlångt, aldrig heller någon fin glansig färg eller så, utan alltid tråkigt med någon konstig nästan grå ton i.
Mitt hår är tjockt, väldigt tjock, men varje hårstrå är väldigt tunt. Min naturliga hårfärg är en ljus askblond, dock tonad mörkt chokladbrunt sedan 1,5 år tillbaka då jag tröttnade på färgen.
Vad jag än gör är mitt hår frizzigt, gissar att det har att göra med dålig hårkvalité samt att jag har ett ganska ordentligt självfall. Min mamma har precis samma hårkvalité, dock inte lika mycket hår som jag, så tror att det är genetiskt.
Jag har testat allt jag kunnat komma på och googlat mig till, från dyra inpackningar flera gånger i veckan till Balsammetoden och aloe vera och oljor och allt möjligt. Det närmsta jag kommit ett åtminstone okej hår är just nu, när jag använder mycket Balsam och borstar så lite som möjligt, samt har det uppsatt. Det blir forfarande som ett fågelbo bak i nacken efter en timme eller så utan att ha borstat det, dock.
Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag kan göra med mitt hår. Infogar en bild så snart som möjligt efter att jag duschat, kom nämligen just hem från midsommarfirandet, men kan beskriva min "hårsituation" just nu så gott det går.
Halvlångt, ibland lockigt och ibland bara vågigt, mörkbrunfärgat hår ner till strax under nyckelbenen. Frizz, frizz, frizz. Känns mjukt och silkigt när man drar handen genom det. Ingen frisyr då jag tänkt spara ut det, så topparna är tunga och raka.
Min ansiktsform är oval, med låg käklinje, höga kindben samt hög panna. Ljus, rödlätt hy och ljust gråblå ögon.
Jag skulle alltså, för att förtydliga, vilja ha lite tips på hur jag kan ha mitt hår när det kommer till färg och form för att det ska bli snyggt och se fräscht ut. Tack!
Vänliga Hälsningar Lina
Här är en bild på bara mitt hår från ett tidigare inlägg här där jag funderade på att bli blond. Ni får en bättre bild med mitt ansikte också senare.
Vänliga Hälsningar Lina
Hur länge testade du BM? Och använde du produkter som faktiskt passade ditt hår? Kör själv på BM och skulle aldrig kunna tänkta mig sluta med det nu, men det gäller att man har rätt produkter just för sitt eget hår, fastän produkterna man har passar ihop med BM betyder det inte automatiskt att det funkar.
#2 I ca 7 månader om jag minns helt rätt, plus/minus en månad eller så. Använde Balsam jag läst skulle fungera bra med Balsammetoden samt passade min hårtyp, iallafall enligt flaskan.
Vänliga Hälsningar Lina
#3 Om du vill ge det en chans tycker jag du skall prova igen, fast med andra Balsam denna gång. Själv kör jag också med kokosolja, som fungerar väldigt bra.
Jag är ingen expert men tror att du skulle passa i lugg, och kanske någon nyans av rött 🙂
Har du tunnat ut ditt hår förr, om inte, tror du att det skulle hjälpa?